عصر یکشنبه مصادف باسیزده رجب ، شبستان امامزاده سید محمد (ع) مراغه باحضور حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی افتتاح واز آن بهره برداری شد . به گزارش خبرنگار رصد مراغا – نائب رئیس مجلس شواری اسلامی در این مراسم گفت : آباد نگاه داشتن مساجد خود نوعی جهاد وعبادت محسوب میشود . وی با بیان اینکه […]

۸۱۵۹۴۳۷۱-۶۴۲۸۲۵۶

عصر یکشنبه مصادف باسیزده رجب ، شبستان امامزاده سید محمد (ع) مراغه باحضور حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی افتتاح واز آن بهره برداری شد .

به گزارش خبرنگار رصد مراغا – نائب رئیس مجلس شواری اسلامی در این مراسم گفت : آباد نگاه داشتن مساجد خود نوعی جهاد وعبادت محسوب میشود .
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان مردمی دیندار و مذهبی هستند افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ولایتمدار این خطه برای سربلندی ایران اسلامی از پا ننشسته اند .
.
وی افزود: اکنون دشمنان اسلام، ایران را با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب، اقتدار و وحدت مردم را مشاهده می کنند و این امر نشان دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است.

نائب رئیس مجلس ،از رشادت های مردم آذربایجان در لشکر۳۱ عاشورا گفت و افزود : امروز هم آذربایجان شرقی در اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی نقش و جایگاه ویژای دارد .

مهدی دواتگری ،نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:مراغه به عنوان شهری فرهنگی و مذهبی در کشور شناخته شده است .و سوابق تاریخی وتاسیس بزرگترین رصدخانه جهان قبل از اختراع تلسکوپ و تربیت دانشمندانی مانند فخررازی و شخصت های علمی و فرهنگی از جمله عبدالقادر مراغی و اوحدی از جمله نشانه های بارز فرهنگی این شهرستان محسوب میشود .

وی با اشاره به اینکه مردم مراغه در دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشور شهرت عام و خاص دارند، اظهار کرد: وجود ۲۰۰هیات حسینی در این شهرستان گواهی بر این ادعاست.

امام جمعه مراغه نیز در این آیین گفت: از نشانه های بارز فرهنگی و مذهبی مراغه، موقوفه بودن حدود یک سوم از املاک این شهرستان و داشتن رتبه

سوم کشوری از نظر شهرت عزاداری پس از اردبیل و زنجان است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: بیشتر موقوفه های این شهرستان به نیت اطعام و اکرام فقرا و ایتام وقف شده و بیشتر این نیت ها در ماه های محرم و صفر است.

شبستان مسجد این امامزاده با ۴۵۰ متر مربع زیر بنا و ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نمازگزار با ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه مرمت و بازسازی شده است .

مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.