معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز ضمن تبریک «روز مراغه» گفت: این شهرستان در میان ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت «روز مراغه» باید به عنوان شهر حسینی معرفی و شناسانده شود چراکه این اقدام، فرهنگ‌سازی برای نسل آینده به شمار می‌رود.

به گزارش رصدمراغا ؛ «مرتضی مینویی» همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا را نیز فرصتی برای فرهنگ‌سازی خواند و افزود: تقویت روحیه شهادت‌طلبی نقطه اشتراک عزاداری‌های حسینی و یادواره‌های شهداست.

وی همچنین به قداست شهدا نیز اشاره، و ابراز امیدواری کرد تا مسئولان این شهرستان با خدمتگزاری صادقانه، در پیشگاه شهدا روسفید باشند و این را هم بیان کرد که مسئولان مراغه برای پاسداشت خانواده شهدا و تلاش برای توسعه شهرستان هم‌قسم شده‌اند.

فرماندار مراغه همچنین از خلاقیت و نوآوری در ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت «روز مراغه» امسال قدردانی کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری در سال جاری برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این ویژه‌برنامه‌ها کمر همت بست.

به گزارش ایرنا در این آیین کتاب «تذکره‌الشعراء مراغه» که به اهتمام «سیدحبیب صدر مراغه‌ای» به رشته تحریر درآمده است، رونمایی شد؛ پیرغلامی که از چهره‌های شناخته‌شده و حسینی این شهرستان محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا