فرمانده سپاه مراغه گفت : مراغه در کنار سابقه تاریخی و فرهنگی اش سبقه درخشانی در محبت و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و شهادت طلبی دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در ویژه برنامه “شهدا تربیت یافتگان مکتب عاشورا” که به مناسبت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد گفت : مراغه یکی از شهرهایی است که در سطح کشور بیشترین میزان شهدا را به نسبت جمعیتش دارا است .

وی با اشاره به اینکه مراغه حتی از برخی مراکز استان ها نیز تعداد شهدایش بیشتر است افزود : شهید پرورترین روستای کشور متعلق به مراغه و روستای ورجوی است که با تقدیم ۷۱ شهید بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است .

وی با اشاره به اینکه مراغه خواستگاه مفاخر و شهدای بزرگی بوده است خاطرنشان کرد : طبق اسناد رسمی پدر و مادر شهید مهدی باکری اهل مراغه بودند و در یکی از محلات قدیمی این شهر زندگی میکرده اند و این افتخار بزرگی برای این خطه است .

وی در خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مراغه نیز تصریح کرد : باید نماد حسینیت و شهادت طلبی مردم مراغه در ورودی و خروجی شهر نسب شود تا کسانی که به این شهر سفر می کنند بدانند مراغه در کنار سبقه تاریخی و فرهنگی افتخار دارد که نامش با اهلبیت و امام حسین (ع) و شهید پرور بودن عجین شده است .

وی در پایان تاکید کرد : از امسال یک روز از برنامه های هفته گرامیداشت مراغه به حسینی بودن و شهادت طلب بودن مردم این دیار اختصاص خواهد یافت و در کنار سایر برنامه های این هفته این ویژگی انحصاری مراغه نیز باید به همگی معرفی شود .

انتهای پیام /

  • نویسنده : جعفر قهرمان