مطالبی که در قالب یک یادداشت در زیر آورده می شود عمده درخواست مردم مراغه از شورای شهر جدید است که لازم است هر یک از اعضای شورا نسبت به تحقق آن ها تمام همت خود را انجام دهند و پس از ۴ سال کارنامه ای درخشان از فعالیت های خود را ارائه دهند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ بر کسی پوشیده نیست که شورای شهر مسئولیتی کلیدی و حساس است که نتایج تصمیمات به جای آن می تواند در تعالی مدیریت شهری و فرهنگ و حتی در رزق مردم اثر مستقیم داشته باشد؛ اگر از هر یک از شهروندان مراغه ای سؤال شود که آیا شهر خود را در حد و اندازه و جایگاه اصلی خود می دانید ؟ قطعاً جواب منفی به شما خواهند داد و این جواب طبیعی و منطقی است . چرا که شهرستان مراغه دارای پتانسیل قوی و تاریخی کهن است که آن را از سایر شهرهای کشور متمایز می کند . قابل توجه است که مراغه جزو ۱۰ شهر برخوردار از آثار تاریخی و باستانی است . ولی آیا در حال حاضر می توان گفت جزو چند شهر گردشگری کشور است ؟ باز هم متأسفانه جواب منفی است .

از مسائل مهم و ضروری که توجه به آن برای تحقق پیشرفت و آبادانی شهر ضروری است؛ این است که اعضای شورای شهر اسیر باند و باند بازی های سیاسی یا جنگ قدرت بزرگان نشوند؛ چرا که شورای شهر محل جولانگاه سیاسیون نیست و لازم است اعضا در کنار هم و با خلوص نیت کار کرده و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند و به مطالبات اساسی مردم اشراف داشته و برای تحقق آنها لحظه ای کوتاهی نکنند.
اعضای شورای شهر باید از کسانی که به هر دلیلی به آن ها در پیروزی در رقابت های انتخاباتی کمک کردند صمیمانه تشکر کرده و طوری رفتار کنند که آن افراد متوجه شوند نباید انتظاری جز آبادانی شهر و وظایف قانونی شورا داشته باشند و منتظر تأمین منافع شخصی و تخفیف در پرداخت عوارضات و… نباشند.
اعضای شورای شهر باید فراموش نکنند که شهر نیاز به انجام پروژه های سنگین عمرانی دارد و لازم است با برنامه ریزی علمی و تخصصی برای اتمام و یا انجام پروژه ها تلاش کنند ؛ درد مردم این شهر آسفالت خیابان ها نیست درد اصلی مردم نبود اشتغال است ، اگرچه اسفالت و توجه به مبلمان شهری نیز ضروری است . توجه به دو مقوله گردشگری و ایجاد قطب درمانی جنوب استان در شهر می تواند به این درد مردم تا حد قابل توجهی پاسخ دهد ؛ بنابراین می توان گفت ایجاد اشتغال از جمله کلیدی ترین مسائل در این دوره است که نیازمند تلاش، تعهد و خدمت صادقانه خواهد بود.

حل مشکل ترافیکی شهر ، بازسازی بافت فرسوده ، توجه ویژه به حاشیه های شهر و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی در کنار ایجاد اشتغال با جذب سرمایه گذاران از سایر نقاط کشور می تواند باعث رشد و توسعه مراغه در یک دوره زمانی مشخص باشد .

مراغه از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری برخوردار است که نیاز است این ظرفیت‌ها به طور همه‌جانبه شکوفا شود تا شهر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد ؛ شورای شهر وظیفه خطیری است که اعضای جدید باید دقت نظر داشته باشند برای آغاز فعالیت خود با هدف پیشرفت و آبادانی شهر، از تجربیات و تفکرات و نظر دیگران و صاحبان امر در هر حوزه استفاده کنند و این را بدانند که در این راه؛ مدیریت بسته که همه تلاش ها و زحمات قبل را صفر می کند را بکار نگیرند چرا که به نفع همه ماست که از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و بهره ببریم.
امید به آن که اعضای جدید شورای اسلامی شهر مراغه و حتی شهر خراجو در اجرای وظیفه خطیری که به میل خود انتخاب کرده اند، موفق و پیروز باشند.