به گزارش رصد مراغا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: همزمان با شکوفه دادن گیاهان مرتعی ،  زنبورداران مراغه ای با ۲۰۰ هزار کلنی کندوی بومی و مدرن به مراتع  شمال غرب کشور کوچ کردند . محمد نریمانی با بیان اینکه کوچ زنبورداران از نیمه های دوم اردیبهشت […]

به گزارش رصد مراغا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: همزمان با شکوفه دادن گیاهان مرتعی ،  زنبورداران مراغه ای با ۲۰۰ هزار کلنی کندوی بومی و مدرن به مراتع  شمال غرب کشور کوچ کردند .
محمد نریمانی با بیان اینکه کوچ زنبورداران از نیمه های دوم اردیبهشت آغاز شده گفت : حضور زنبورداران در این مراتع تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت .
وی افزود : زنبورداران مراغه ای در فصل بهار و تابستان  هر سال بیشتر به مراتع سهند ، شهرهای هشترود ، چاریماق و عجبشیر در آذربایجان شرقی ، شهرهای پیرانشهر ، سردشت ، نقده و ارومیه در آذربایجان غربی و سقز در  کردستان کوچ می کنند.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه زنبور داران این شهرستان  ۲۵ درصد عسل آذربایجان شرقی را تولید می کنند و سال گذشته  ۲ هزار و ۲۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید شد.
وی خاطر نشان کرد :  ۷۰ درصد عسل تولید شده در مراغه به علت کیفیت و مرغوبیت به دیگر استان های کشور و خارج صادر می شود.
نریمانی گفت: زنبورداری در مراغه برای بیش از دو هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است .
آذربایجان شرقی دومین قطب تولید عسل در کشور است و سالانه در این استان ۱۳ هزار تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مراغه ، کلیبر ، سراب و تبریز به ترتیب قطب های تولید عسل در آذربایجان شرقی است.