برای برگزاری اولین مصاحبه‌مان به سراغ دکتر بولود سلیمانی فوق تخصص اطفال ، به قول والدین بیمارانش پزشک مهربان. بااینکه مصاحبه حدود ساعت ۱۰ شب انجام می‌شود و دکتر سلیمانی خسته به نظر می‌رسند اما با طمأنینه و حوصله خاصی به تمام سؤالاتمان پاسخ می‌دهد. نظر شمارا به این مصاحبه جلب می‌کنیم.   با سلام […]

مam1

برای برگزاری اولین مصاحبه‌مان به سراغ دکتر بولود سلیمانی فوق تخصص اطفال ، به قول والدین بیمارانش پزشک مهربان. بااینکه مصاحبه حدود ساعت ۱۰ شب انجام می‌شود و دکتر سلیمانی خسته به نظر می‌رسند اما با طمأنینه و حوصله خاصی به تمام سؤالاتمان پاسخ می‌دهد. نظر شمارا به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

 

با سلام و خسته نباشید خدمت شما

اگر اجازه می‌دهید مصاحبه را با این سؤالی شروع کنیم که خود را به مخاطبان رصدمراغا معرفی کنید؟

با سلام متقابل. بنده بولود سلیمانی متولد ۷ تیر ۱۳۴۴ روستای قوش بلاغ مراغه هستم. پدر من نیز اصالتاً از اهالی موالی بیلجاوا بودند. البته اخیراً پیامی را منتشر کرده‌اند و زادگاه مرا شهر بناب اعلام کرده. با همه احترامی که برای اهالی بناب قائلم ولی لازم است بگویم من فقط مدتی در بناب مشغول طبابت بودم نه اینکه اهل بناب باشم و متأسفانه شیطنت‌های انتخاباتی زادگاه مرا هم عوض کرده

دکتر سلیمانی ادامه می‌دهند: سال ۶۵ دیپلم خود را گرفتم و پس از اخذ دیپلم عازم جبهه شدم. همزمان با حضور در جبهه در کنکور شرکت کردم و در رشته پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شدم. در این دوران هم چند بار سابقه اعزام به جبهه دارم بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی بلافاصله در رشته تخصص اطفال از دانشگاه شیراز پذیرفته شدم و در سال ۷۶ این مقطع را نیز با موفقیت پشت سر گذاشتم و بعد از طی سربازی از سال ۷۷ در مراغه و بسیاری از شهرهای هم‌جوار مشغول به طبابت و درمان بیماران بوده‌ام.

 

چه شد که تصمیم گرفتید به‌عنوان نامزد در انتخابات شرکت کنید؟

طبیعت کار من صمیمیتی خاص با مردم دارد. محرم اسرار مردم هستم و مشکلاتشان را به‌خوبی می‌شناسم و بهتر است بگویم بسیاری از این مشکلات را باجان و دل لمس کرده‌ام. خیلی پیش می‌آمد که این مشکلات را با دوستان و یا حتی گاها مسئولین امر مطرح می‌کردم ولی کمتر گوش شنوایی می‌یافتیم. از طرفی هم سوء مدیریت یا ضعف‌های بسیاری را می‌دیدم که برایم ناراحت‌کننده بود. به همین علت پس از مشورت با جمعی از دوستان تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم.

 

برنامه مدونی هم برای این کاردارید؟

یقیناً هیچ‌کس بدون برنامه وارد چنین عرصه خطیری نمی‌شود. اهداف اساسی که من برای خود ترسیم کرده‌ام مربوط به عرصه ملی و منطقه‌ای هست. عرصه ملی همان اجرای نقش نماینده و قانون‌گذاری و اظهارنظرهای حیاتی است و در عرصه منطقه از پتانسیل روابط نماینده برای اشتغال‌زایی بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌گذاران ملی و منطقه‌ای، ایجاد یک محوریت و مرکزیت برای رفع مشکلات مدیریتی و تصمیم‌گیری در حوزه انتخابیه نیز از برنامه‌های من هستند.

 

عمده‌ترین مشکل حوزه انتخابیه را در چه می‌بینید؟

در بحث کلی وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی جامعه واقعاً حاد است. این میزان بیکاری و این سطح پایین رفاه در شأن مردم مراغه و عجب‌شیر نیست. مشکل دیگر ازنظر تخصصی من امکانات درمانی آن است. امکانات موجود در حد یک شهر ۲۰ تا ۳۰ هزارنفری است و هیچ سنخیتی با نیازهای مردم ندارد. مشکل دیگری که به‌وضوح دیده می‌شود و کمتر کسی به آن توجه دارد از دست رفتن سرمایه‌های فکری شهر است. نخبه‌هایی که از مراغه می‌روند، می‌توان آن‌ها را دعوت کرد؛ بازگرداند و از توانمندی‌هایشان و دانش تخصصی‌شان بهره گرفت.

 

با اجازه شما یک سؤال در عرصه ملی مطرح می‌کنیم. بحث داغ این روزها فضای پسابرجام است. تحلیل خود را دراین‌باره بفرمایید؟

فضای ایجادشده در چندین بعد قابل‌تحلیل است. بعد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی. به‌عنوان‌مثال و بعد اقتصادی می‌توان با ایجاد زمینه‌ها و عرصه‌های منافع مشترک بین ایران و قدرت‌های اقتصادی هزینه تحریم دوباره را بالا برد و کاری کرد که کشورها سراغ اهرم تحریم نروند. ما اگر در تنظیم قراردادها به شکل عجولانه عمل شود یقیناً ایران مبدل به بازار مصرف کالای غربی شده و اقتصاد در مرحله‌ای به‌مراتب خطرناک‌تر می‌افتد و در بعد سیاسی، نظر من فرمایشات رهبر انقلاب به‌خوبی خطوط راهنما را تبیین کرده‌اند. نباید بی‌علت به غرب اعتماد کرد و به آن‌ها خوش‌بین بود. آن‌ها درگذشته رفتار خوبی با ایران نداشته‌اند و باید درعین‌حال که با جهان تعامل سازنده داریم احتیاط عمل را هم در نظر بگیریم.

 

در پایان اگر فرمایشی دارید با مخاطبان رصد در میان بگذارید؟

جا دارد عرض کنم حضور من در این عرصه مستقل است و وابستگی به جناح‌ها ندارم. منطقه‌ ما پتانسیل‌های زیادی دارد از تولیدات کشاورزی گرفته تا زمینه ایجاد توریسم درمانی. مهم این است که مردم منطقه از خود حرکت را آغاز کنند. می‌شود با مشتری‌پسند کردن محصولات باغی و برند کردن آن‌ها بازار محصولاتمان را وسعت دهیم و ارزش‌افزوده بیشتری به دست آوریم. می‌توان با تبدیل مراغه و عجب‌شیر به قطب درمان، مزایای بسیاری را به سمت منطقه جذب کرد و اشتغال پایدار را به وجود آورد که امیدوارم در این مسیر مورد اعتماد مردم قرار بگیرم و از عهده این اعتماد بربیایم.