مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی گفت: اشتغال آفرینی و حرفه آموزی برای مددجویان از اولویت های اصلی این اداره است.     به گزارش رصدمراغا به نقل از ایرنا ؛ سیدعلی اکبر بنی هاشمی، در پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در این راستا میزان اشتغال مددجویان از ۴۰۰ نفر در […]

۸۱۸۹۷۸۱۳-۷۰۴۰۷۸۳۱

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی گفت: اشتغال آفرینی و حرفه آموزی برای مددجویان از اولویت های اصلی این اداره است.

 

 

به گزارش رصدمراغا به نقل از ایرنا ؛ سیدعلی اکبر بنی هاشمی، در پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در این راستا میزان اشتغال مددجویان از ۴۰۰ نفر در سال ۱۳۹۰ به یک هزار و ۸۰۰ نفر در زمان کنونی رسیده است.
وی اظهار کرد: این افراد در حرفه های مختلف از جمله قالی بافی، کفاشی، تولید کفش ایمنی و ورزشی، لباس کار و تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی یادآور شد: همچنین زندان های این استان در پایان سال ۹۰ بیش از ۹ میلیارد ریال سود خالص از تولید حرفه های مددجویان داشته که این سود هم اکنون به ۱۵ میلیارد ریال رسیده است.
بنی هاشمی، با بیان اینکه رسیدن به سود خالص ۲۰ میلیارد ریالی از اهم برنامه های این اداره کل در پایان سال ۹۴ است، ادامه داد: برای تحقق این هدف و افزایش توانمندی های مددجویان، از سال های گذشته تفاهم نامه هایی با جهاد کشاورزی، هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فنی و حرفه ای به منظور آموزش مددجویان انعقاد شده است.
وی گفت: هم اکنون در این استان ۸۰ نوع کارگاه اشتغالزایی و حرفه آموزی استاد شاگردی فعال بوده و اداره کل به دنبال افزایش این کارگاه هاست.
بنی هاشمی، افزود: کارگاه اشتغالزایی طالب خان مراغه نخستین زندان روباز و فعال این استان بوده و مسوولان باید نسبت به گسترش ظرفیت این کارگاه اقدام کنند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز در این جلسه گفت: این انجمن با همکاری اداره زندان و دادستانی این شهرستان در سال جاری هزینه آموزش ۱۱۱ نفر از مددجویان در رشته های حرفه اموزی را تامین کرده است.
سیدعلاءالدین نقیبی، افزود: علاوه بر آن، هم اکنون ۱۲۰ نفر در کارگاه های داخل زندان و ۱۲۵ نفر نیز در نخستبن زندان روباز استان در مجتمع کارگاهی روستای طالب خان این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
وی یادآور شد: این انجمن، کار توسعه کارگاه طالبخان را از سال گذشته در برنامه کاری خود قرار داده و هم اکنون در حال تهیه نقشه های آن و تامین اعتبار مورد نیاز است.
نقیبی، ادامه داد: با ایجاد سوله های جدید می توان میزان اشتغالزایی در این کارگاه را به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش داد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.