معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: انتخابات شورای دانش آموزی، گامی در جهت هدایت آحاد جامعه به سمت دموکراسی است. ظفر محمدی، روز سه شنبه در آیین آغاز هجدهمین انتخابات شورای دانش آموزی این شهرستان در دبیرستان هیات امنایی فرهنگ، افزود: دخالت دادن دانش آموزان در مسایل تصمیم سازی و تصمیم گیری، […]

۸۱۸۱۴۱۲۵-۷۰۲۵۸۷۰۹

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: انتخابات شورای دانش آموزی، گامی در جهت هدایت آحاد جامعه به سمت دموکراسی است.

ظفر محمدی، روز سه شنبه در آیین آغاز هجدهمین انتخابات شورای دانش آموزی این شهرستان در دبیرستان هیات امنایی فرهنگ، افزود: دخالت دادن دانش آموزان در مسایل تصمیم سازی و تصمیم گیری، آموزش آنان برای ساختن جامعه در آینده است.
وی اظهار کرد: برگزاری این انتخابات مقدمه حضور نسل جوان در عرصه های سیاسی کشور و منطقه بوده و شرکت کنندگان در انتخابات شوراهای دانش آموزی در حال تمرین برای حضور در عرصه های بزرگتر جامعه هستند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی برای اولین بار در سال ۷۹ و در دولت اصلاحات با هدف ایجاد انگیزه بین دانش آموزان برای توانمندی نسل آینده و تمرین دموکراسی در جامعه برگزار شد و از آن به بعد هر سال برگزار می شود.
جلیل اسلامی، با اشاره به اینکه در این انتخابات بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان برای شرکت در این انتخابات نامزد شده اند، افزود: این انتخابات در ۵۰۰ مدرسه شهری و روستایی بالای ۱۰ نفر دانش آموز برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در این انتخابات نسبت به تعداد دانش آموز مدرسه، پنج، هفت، ۹ و ۱۱ عضو شورا انتخاب می شوند که دارای رئیس، نایب رئیس، منشی و سخنگو هستند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه یادآور شد: دانش اموزان پس از انتخابات می توانند در دبستان ها، ماهانه یک جلسه و در دبیرستان های دوره اول و دوم دو جلسه برگزار کنند.
نخستین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال ۷۹ در سراسر کشور برگزار شد.
هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور بیش از ۴۳ هزار دانش آموز مراغه ای برگزار شد که اعضا پس از انتخاب به عنوان مشاوران مدیر مدرسه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و مدیر کل استان و وزیر آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

انتهای خبر/
منبع ایرنا