براساس گزارش اوپک، ایران بیشترین رشد تولید نفت‌خام در بین اعضای این سازمان را داشته ‌است و مقامات وزارت نفت ایران خبر از رساندن تولید روزانه نفت‌خام به بیش از ۳ میلیون بشکه تا پایان شهریورماه می‌دهند. روزنامه اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد در این باره نوشت: نکته قابل‌‌‌‌‌‌‌تامل، افزایش عرضه اوپک در ماه ژوئن برخلاف سیاست‌‌‌‌‌‌‌ […]

براساس گزارش اوپک، ایران بیشترین رشد تولید نفت‌خام در بین اعضای این سازمان را داشته ‌است و مقامات وزارت نفت ایران خبر از رساندن تولید روزانه نفت‌خام به بیش از ۳ میلیون بشکه تا پایان شهریورماه می‌دهند.

روزنامه اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد در این باره نوشت: نکته قابل‌‌‌‌‌‌‌تامل، افزایش عرضه اوپک در ماه ژوئن برخلاف سیاست‌‌‌‌‌‌‌ کاهش تولیدی این سازمان است که از افزایش تولید بیش از ۹۰۰‌ هزار بشکه‌‌‌‌‌‌‌ای حکایت دارد، رشدی که به ‌ترتیب ایران و عراق بیشترین سهم را در آن داشتند. اوپک در این گزارش پیش‌بینی کرده در سال ‌۲۰۲۴ بیش از ۲۸‌ میلیون بشکه در روز از تقاضای بازار جهانی را پاسخ دهد. این درحالی است که براساس گزارش اوپک، ایران بیشترین رشد تولید نفت‌خام در بین اعضای این سازمان را داشته ‌است و مقامات وزارت نفت ایران خبر از رساندن تولید روزانه نفت‌خام به بیش از ۳ میلیون بشکه تا پایان شهریورماه می‌دهند.

براساس گزارش ماهانه اوپک، رشد تولید ناخالص جهانی برای سال‌۲۰۲۴ درحالی ۲/۵‌درصد پیش‌بینی‌شده که این عدد برای سال‌جاری میلادی ۲/۶ درصد ثبت‌شده بود. رشد تولید ناخالص کشورهای کلیدی مصرف‌کننده نفت ازجمله چین و هند هم روند افزایشی خواهد داشت به‌‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌‌ای که پیش‌بینی می‌شود نیمی از رشد تولید ناخالص سال‌۲۰۲۴ را این کشورها تشکیل بدهند.

اوپک تخمین‌زده تقاضای جهانی نفت در سال‌۲۰۲۴ روزانه ۲میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نسبت به سال‌جاری میلادی رشد کند و به میانگین روزانه ۱۰۴میلیون و ۲۵۰‌هزار بشکه برسد.