مهرعلیزاده تصمیم خود را گرفته است و از بین تهران، تبریز یا مراغه، تبریز را به عنوان حوزه انتخابیه موردنظر خود برگزیده است. وی را باید در کنار مسعود پزشکیان دومین عضو از کابینه دولت اصلاحات نامید که تصمیم کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را قطعی کرده اند. […]

۳۲۱۰۸۷

مهرعلیزاده تصمیم خود را گرفته است و از بین تهران، تبریز یا مراغه، تبریز را به عنوان حوزه انتخابیه موردنظر خود برگزیده است. وی را باید در کنار مسعود پزشکیان دومین عضو از کابینه دولت اصلاحات نامید که تصمیم کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را قطعی کرده اند.

مراغه – پایگاه خبری رصد به نقل از راه دانا، محسن مهرعلیزاده یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب است که در سالهای گذشته همواره تلاش کرده است پیوند خود با زادگاهش آذربایجان شرقی را حفظ کند. وی این جهت گیری خود را با حضور در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف به خصوص در آستانه برگزاری انتخابات ها نشان داده است. طی روزهای اخیر نیز که زنگ شش ماه باقی مانده تا آغاز ثبت نام از کاندیداهای مجلس دهم به گوش رسیده است؛ مهرعلیزاده هوای وطن کرده است.

افطاری های انتخاباتی با چاشنی تردید

شرکت در ضیافت افطاری با برخی اصلاح طلبان تبریز و دیدار با جمعی از فعالان اصلاحاتی مراغه، عجبشیر و بناب در مراغه مهمترین برنامه های رسانه ای شده سفر رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی به آذربایجان شرقی بود. سفری که با اعلام قطعی بودن حضور وی در انتخابات مجلس همراه شد.

مهرعلیزاده خود همان روزها نیز اذعان کرده بود که در صورت برگزاری انتخابات به شکل استانی، آذربایجان شرقی را انتخاب خواهد کرد اما با توجه به شانس پایین استانی شدن انتخابات وی بین گزینه های موجود مردد بود. تهران، تبریز و مراغه سه گزینه پیش روی این فعال سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است.

قطعا وی برای تبدیل شدن به یک وزنه مهم در مجلس دهم ترجیح می دهد بخت خود را در تهران بیآزماید ولی شکست هزینه گزافی است که با انتخاب این گزینه برای مهرعلیزاده محتمل است. با توجه به کمبود مهره های اصلاح طلب دارای شانس احراز صلاحیت در تبریز و دیگر حوزه های انتخابیه آذربایجان شرقی قطعا اصلاح طلبان تبریز از حضور مهرعلیزاده در جمع خود استقبال خواهند کرد البته به شرطی که بتوانند به اختلافات موجود بین خود پایان دهند. اگرچه مهرعلیزاده شانس بالاتری برای رای آوردن در مراغه و عجبشیر دارد اما پیچیدگی های انتخابات در این دو شهرستان هم دست کمی از تبریز و تهران ندارد.

آغاز مانور رسانه ای مرد صنعتی ورزش برای انتخابات در تبریز

اما آنچنان که از گفتگوی روز گذشته وی با خبرآنلاین بر می آید، مهرعلیزاده تصمیم خود را گرفته است و تبریز را به عنوان حوزه انتخابیه موردنظر خود برگزیده است.

انتقاد از آنچه توقف رشد آذربایجان و تبریز عنوان می کند؛ لبّ کلام مهرعلیزاده است. جملاتی شعاری و انتخاباتی که مهرعلیزاده استفاده کرده است نشان می دهد باید کاندیداتوری وی را قطعی دانست.

جمله ای که از هر کاندیدایی می توان شنید: مدیران قبلی کم کاری کرده اند

سخن گفتن از جایگاه افول کرده امروز آذربایجان و کم کاری در توسعه و اعطای تسهیلات و خدمات به شمالغرب کشور علی رغم مدیون بودن تاریخ معاصر ایران به آذربایجان بخش نخست این گفتگوی مهرعلیزاده است.

مهرعلیزاده “بی سلیقگی و کم کاری مدیران گذشته” را دلیل عقب ماندگی های امروز شمالغرب کشور عنوان می کند و معتقد است بین “کارایی مدیران” و “استعدادهای منطقه ای” هماهنگی ایجاد وجود ندارد که باعث جز عقب ماندگی و هدر رفتن منابع شده است.

استراتژی اصلاحاتی ها برای مواجهه با احمدی نژاد و یارانش

وی که معاونت وزارت صنایع را هم در کارنامه دارد معتقد است کارخانجاتی که در دهه ۵۰ در تبریز راه اندازی می شده اند؛ امروزه یکی پس از دیگری بسته می شود. وی برخلاف بسیاری از اصلاح طلبان و کارگزارانی ها که تنها دوره ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد را سیاه معرفی کنند؛ محدوده انتقاد از مدیران اجرایی را به همه سالهای بعد از انقلاب گسترش داده و می گوید: طی ۳۵ سال گذشته نه تنها کارخانه ای در آذربایجان تاسیس نشده بلکه این خطه روز به روز عقب مانده است.

مهرعلیزاده به انتقاد از واگذاری غیراصولی کارخانجات دولتی تبریز پرداخته و آن را خیانت به مردم خوانده و افزوده است: بر اثر واگذاری های غیراصولی و نادرست کارخانجات مهم و تاثیرگذار تبریز در نهایت منجر به پدیده ی واحدهای “خصولتی” شده و بر اثر بی لیاقتی مدیران به ورشکستگی منجر شدند.

دولت یازدهم و کاندیداهایی که خود را دوست دولت معرفی می کنند

اظهار امیدواری در مورد درک واقعیات موجود توسط دولت تدبیر و امید و تلاش بیش از پیش برای رفع محرومیت های خطه آذربایجان نیز آخرین بخش از گفتگوی مهرعلیزاده است که پیام روشنی در مورد رویکرد وی نسبت به دولت یازدهم دارد.

مهرعلیزاده را باید در کنار مسعود پزشکیان دومین عضو از کابینه دولت اصلاحات نامید که تصمیم کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را قطعی کرده اند. البته اگر احتمال تکرار حالتی مشابه کاندیداتوری های متعدد و بی ثمر مهرعلیزاده در انتخابات های گذشته را که نقش جاده صاف کنی برای دیگران داشته است را منتفی بدانیم.

انتهای پیام/