به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه گفت: از این تعداد جان باخته ۷۴ نفر از این افراد، ۷۰ درصد از جان باختگان در این مسیر در ۴۰ کیلومتر ابتدائی این جاده جان باخته اند که نشان دهنده خطرناک بودن این قسمت از جاده فعلی است. موسوی افزود: با توجه به اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه گفت: از این تعداد جان باخته ۷۴ نفر از این افراد، ۷۰ درصد از جان باختگان در این مسیر در ۴۰ کیلومتر ابتدائی این جاده جان باخته اند که نشان دهنده خطرناک بودن این قسمت از جاده فعلی است.

موسوی افزود: با توجه به اینکه قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود آماده بهره برداری بوده و این ۴۰ کیلومتر در این قطعات واقع شده اند؛ تکمیل و افتتاح این قطعات زمینه ساز کاهش تلفات انسانی در این جاده خواهد شد.

او با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود مطالبه مردمی منطقه است اضافه کرد: خواسته ساکنان شهرستان مراغه افتتاح و زیر ترافیک رفتن قطعات دوم و سوم این طرح در سال جاری برای کاستن از حوادث تلخ در منطقه پرخطر این جاده است.

به گزارش رصدمراغا با اجرای آزاد راه مراغه – هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاهش می‌یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می‌شود.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ‌های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی می‌گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهر‌های جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود.