به گزارش رصدمراغا؛ سیدمصطفی سیدهاشمی معاون اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) در آئین بهره برداری از واحد تولیدی تبلت سازی سپهبد گفت: بزرگترین سرمایه این منطقه نیروی انسانی فعال و پویا با فرهنگ در مراغه است. خشکبار،فرش،معادن سنگی و کارخانجات متعدد در این شهر وجود دارد که ارزش آنچنانی در برابر سرمایه انسانی شهرستان ندارد […]

به گزارش رصدمراغا؛ سیدمصطفی سیدهاشمی معاون اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) در آئین بهره برداری از واحد تولیدی تبلت سازی سپهبد گفت: بزرگترین سرمایه این منطقه نیروی انسانی فعال و پویا با فرهنگ در مراغه است.

خشکبار،فرش،معادن سنگی و کارخانجات متعدد در این شهر وجود دارد که ارزش آنچنانی در برابر سرمایه انسانی شهرستان ندارد که اگر این مزیت را به عنوان استراتژی لحاظ نماییم و از نیروی انسانی منطقه استفاده صحیح نماییم موجبات رشد مراغه خواهیم شد همانند کشور ژاپن که نیروی انسانی را افتخار پیشرفت خود میداند.

سید مصطفی سیدهاشمی گفت: در مراغه با همدلی و همکاری همه نهادها، ارگانها، آموزش و پرورش، فرمانداری، دانشگاهها و سایر مجموعه های شهرستان باید در تمامی زمینه ها در کنار یکدیگر موجبات پیشرفت را بیش از پیش درمنطقه فراهم بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه حاضر حاصل خروجی علم و صنعت کشور هستند افزود: در منطقه با احداث این واحد تولیدی موجبات اشتغالزایی را فراهم آوردند که سیستم عامل تبلت ها محصول تحقیق و توسعه جوانان داخل کشورمان است. طراحی سیستم عامل خیلی ارزشمند و مهم است همانند پلتفرهای پیام رسان است سیستم عامل از سیستم جستجویی که در گوگل است مهم است و با همت این جوانان و حمایت های ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) این مهم دست یافته شد.

سیدهاشمی در ادامه افزود: این مجموعه سهامداران مشخصی دارد ۳۸درصد متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۵۲ درصد متعلق به بنیاد تعاون سپاه و ۱۰درصد متعلق به بنیاد مستضعفین است و هنر ما تشکیل این کنسرسیوم بود و با همراهی هم این فعالیت اقتصادی را با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در فاز اول را ایجاد کرده ایم و فاز دوم هم راه اندازی سالن تولید تلفن همراه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

سید هاشمی با بیان این مطلب که میزان تقاضا بالاست و میزان تولید این واحد جواب گوی نیاز متقاضیان نیست افزود: قطعات آماده است و تا پایان سال بایستی با ۱۰۰ هزار تبلت تولید شده به پایان برسانیم و ۵۰هزار تبلت به کمیته امداد متعهد شده ایم که تاکنون ۲۵هزار تبلت تحویل داده ایم و ۲۵هزار تبلت دیگر را باید در اسرع وقت تحویل بدهیم بازار را بایستی اشباع کنیم هم اکنون ۳ میلیون تبلت تهاتر بازار است که نیازمند سرمایه است که اگر مردم مراغه تمایل به سرمایه گذاری بودند از سهام این مجموعه به آنها واگذار شود هرکس به هر میزان که بخواهد سهام واگذار خواهد شد ۲۰ الی ۳۰ درصد را برای مردم لحاظ می کنیم بهترین سود را هم دارد بالاترین تکنولوژی را دارد و مطمئن ترین محل برای سرمایه گذاری است از این فرصت برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ چیز به اندازه تولید ارزش سرمایه گذاری ندارد، نه بورس، ارز وطلا هیچ کدام امنیت سرمایه گذاری تولید را ندارد مهمترین نسخه نجات کشور هم ایجاد اشتغال است موجب کاهش انواع آسیب ها در سطح جامعه است با ورود سرمایه های اندک در کنار هم در مجموعه های مطمئن موجب ایجاد تولیدی های برای اشتغال پایدار خواهیم بود که در برخی شهرها اجرائی شده است.

معاون اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد ۱۵ خرداد را اخیرا توسط ستاد تحویل گرفته شده است. ۱۵ خوابگاه بنیاد ۱۵ خرداد ساخته است و یکی از آن خوابگاه ها مربوط به دانشگاه مراغه است که با کمال تاسف ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در هیئت مدیره ۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه خوابگاه ۱۵۰ تخت خوابی دانشگاه مراغه مصوب شد و میزان پیشرفت پروژه در این مدت بسیار بسیار پائین و مورد قبول نیست و باید برای اتمام این پروژه طی ۸ ماه آتی برنامه ریزی های لازم انجام گیرد تا امروز در مراغه ۲هزار و سیصد شغل ایجاد شده است که با تمام توان برای افزایش این رقم تلاش خواهیم کرد بصورت مشارکتی ۵۱ درصد مردم و ۴۹ درصد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزایش دهیم و آن دسته از افراد هم که توان مالی نداشته باشند تا سقف ۵۰ میلیون وام اشتغالزایی اعطا خواهد شد.
انتهای پیام/