مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت : رشد و توسعه اقتصادی ، سیاسی ، علمی و … هر جامعه در گرو توسعه فرهنگی آن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین افتتاح چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی مشق مهر در مراغه گفت : جانمایه اصلی انسان ها پیاده کردن مکارم اخلاق در جوامع بشری است و هنر می تواند این رسالت را به خوبی ایفا کند .

محمد محمدپور با اشاره به تاریخ کهن شهر مراغه افزود : تاریخ کهن و گهربار مراغه در طول سالیان دراز شاهد معرفی هنرمندان و مفاخر بزرگی به جامعه جهانی بوده است که باید قدر این ها را دانست .

وی خاطرنشان کرد : رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو توسعه فرهنگ و هنر آن کشور است و تا زمانی که در این زمینه رشدی نباشد نباید انتظار رشد چشمگیری در بخش های دیگر بود .

محمدپور تصریح کرد : اگر مسئولان به قدرت فرهنگ و هنر در پیشبرد اهداف جامعه باور داشته باشند آن کشور و یا جامعه در تمامی عرصه های دیگر رشد و توسعه خواهد داشت .

وی افزود: فرهنگ و هنر سد محکمی در برابر سیل هجوم هجمه های فرهنگ غرب بوده و هر گاه برگی از تاریخ این خطه از کشورمان را ورق می زنیم سهم بزرگ هنرمندان و اندیشمندان عرصه فرهنگ و هنر را به خوبی در خواهیم یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه افزود : فرهنگ هم خودش برای جامعه ارزشمند است وهم سایر حوزه ها ی توسعه ای مثل اقتصادی ، سیاسی ،نظامی و … با پشتوانه فرهنگ ایجاد می شود ودر واقع بدون فرهنگ جامعه به هرجایی هم که برسد سعادتمند نیست فلذا اگر بخواهیم جامعه ای با توسعه همه جانبه داشته باشیم باید توسعه فرهنگی را در اولویت قرار بدهیم .