آیت الله صدیقی در مراغه گفت : تحریم ها فرصت و امتحان بزرگی برای رسیدن کشور به خودکفایی بود و دولت های قبل در مقابل تحریم ها ایستادگی کرده بودند ولی متاسفانه این دولت نتوانست صبر کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ امام جمعه موقت تهران در همایش بصیرتی مردم مراغه که در جوار امامزاده سید محمد (ع) برگزار شد با قرائت  آیه آخر سوره آل عمران  گفت : این آیه از سوره مبارکه آل عمران یک آیه همه بُعدی است که هم جنبه سیاسی وهم جنبه اخلاقی و فرهنگی دارد .

آیت الله کاظم صدیقی افزود : غایت الوثقی حرکت تکاملی بشر رسیدن به فلاح است و اهمیت آن به‌قدری است که خداوند متعال در سوره شمس به آن بارها قسم خورده است .

وی با اشاره به تأکید خداوند متعال در آیه آخر سوره آل‌عمران برای رسیدن به فلاح و رستگاری بیان کرده است : خداوند متعال چهار دستور را در این آیه برای رسیدن به فلاح بیان کرده اند که اولین دستورالعمل این آیه توصیه به صبر و بردباری است ؛ صبر تکیه‌گاه انسان در زندگانی است ، انسان در مواجه با مشکلات باید صبور باشد .

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد : مهم‌ترین صبر ، صبر در برابر غرایز درونی و غضب و شهوت است ؛ جبهه دومی که مؤمنان باید در آن پرچم صبر را به اهتزاز دربیاورند صبر در طاعت است .

وی با اشاره به این‌که باید در مقابل سختی‌ها و مشکلات صبر کرد اظهار داشت : تحریم‌ها برای مقابله با دشمنان امتحان بزرگی بود ، دولت‌های قبلی در مقابل تحریم‌ها صبر کرده بودند اما این دولت نتوانست صبر کند ، اگر دولت در مقابل تحریم‌ها صبر می‌کرد و دست‌پاچه نمی‌شد و سیاسی بازی نمی‌کرد و به دشمن اعتماد نمی‌کرد خودکفایی کشور تسریع می‌شد ، اما اعتماد به دشمن به ضرر ما تمام شد .

امام‌جمعه موقت تهران بابیان دومین دستور خداوند در آیه آخر سوره آل‌عمران ادامه داد : دستور دوم خداوند متعال صابروا است ؛ صابروا در دو عرصه قابل توجیه است ، اول اینکه در برخی موارد صبر شخصی کفایت نمی کند بلکه باید صبر اجتماعی هم قرین صبر جمعی باشد . در مواقعی باید به صورت جمعی در مقابل مشکلات و گناهان ایستاد و صبر کرد .

وی اضافه کرد : همین شبکه های اجتماعی که بمباران انحرافات برای عموم مردم است زمینه گناه جمعی را فراهم می کند که مردم باید در مقابل این ها صبر کنند ، البته متأسفانه مسئولین امر این سیل انحرافات اعتقادی ، فرهنگی عملی و … را باز کردند و هیچ هدایتی هم انجام ندادند ، درصورتی‌که باید این فنّاوری را به‌صورت بومی در اختیار عموم مردم می‌گذاشتند . رهبر معظم انقلاب تازگی‌ها فرمودند : این شبکه‌های اجتماعی قتل گاه جوانان ما است .

آیت‌الله صدیقی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در چند سال آخر به دو مقوله نفوذ و انقلابی بودن گفت : مقام معظم رهبری چند وقتی است مردم و مسئولین را از خطر نفوذ آگاه می‌کند و انقلابی بودن را لازمه تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور از حوزه علمیه گرفته تا قوه قضاییه و ائمه جماعات و سایر افراد جامعه می دانند .

وی در پایان با بیان دستور بعدی خداوند در آیه مذکور خاطرنشان کرد : دستور بعدی خداوند متعال در این آیه رابطوا است ، ارتباط و همبستگی و اتحاد مردم حول محور زعیم حکومت اسلامی تأکید خداوند در این آیه شریفه است که موجب شکست و نابودی دشمنان اسلام خواهد بود .