به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ جلیل اسلامی در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش مراغه که با موضوع فعالیت های قرآنی برگزار گردید ، بر افزایش محافل قرآنی دانش آموزی تاکید کرد و افزود: در جهت اثر بخشی فعالیت های قرآنی و و همچنین ایجاد انگیزه بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ جلیل اسلامی در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش مراغه که با موضوع فعالیت های قرآنی برگزار گردید ، بر افزایش محافل قرآنی دانش آموزی تاکید کرد و افزود: در جهت اثر بخشی فعالیت های قرآنی و و همچنین ایجاد انگیزه بر قرآن آموزان ، محافل قرآنی دانش آموزی بایستی علاوه بر دارالقرآن های این مدیریت ، در مدارس  ،حسینیه ها و مساجد و با حضور اولیای دانش آموزان برگزار گردد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و اثر بخشی مدارس شبانه روزی ،بایستی ترویج فعالیت های قرآنی در این مدارس گسترش یابد.
رئیس آموزش و پرورش مراغه ضمن اشاره به شعار این مجموعه که با عنوان  پیش به سوی حیات طیبه در سایه عمل به سند تحول بنیادین است ، افزود: رسیدن به حیات طیبه که همان استفاده از بهره زندگی دنیوی در رسیدن به کمال جویی است با تمرکز به علم و فعالیت های قرآنی جلوه گر خواهد شد.
وی افزود: اثر بخشی فعالیت های قرآنی زمانی اتقاق خواهد افتاد که دانش آموزان با علاقه به آن نگاه کنند.
اسلامی در ادامه خواستار توجه جدی به برنامه ها و کلاس های قرآنی برای معلمان شد و آن را خط و مشی آموزش و پرورش مراغه در حوزه پرورشی  عنوان کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: دو دارالقرآن دانش آموزی این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی ،در سطوح دهگانه از جمله روخوانی ، روانخوانی،تجویدمقدماتی و تکمیلی ، آواهای دینی ، ابتهال و تواشیح فعالیت می کنند.
علی یزدانی افزود: در کنار آموزش قرآن برای دانش آموزان ، جلسات تخصصی تحلیل تلاوت قرآن آموزان و آموزش قرآن برای دانش آموزان همواره در دارالقرآن های این مجموعه برگزار می گردد.
دارالقرآن های حضرت امام خمینی (ره) و حضرت فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش مراغه از سال ۱۳۷۸ به منظور ترویج و توسعه فرهنگ غنی قرآنی در میان دانش آموزان ، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند.