به گزارش رصد مراغه، ظفر محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه  روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه افزود: استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تاکید کرد. وی افزودند :بکارگیری راهکارهای لازم برای استفاده از منابع وبرنامه ریزی در راستای […]

SONY DSCبه گزارش رصد مراغه، ظفر محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه  روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه افزود:

استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تاکید کرد.

وی افزودند :بکارگیری راهکارهای لازم برای استفاده از منابع وبرنامه ریزی در راستای توسعه دانشکده باید مورد توجه قرارگیرد .

دواتگری نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ریزگردهای ناشی از دود سوخت مازوت نیروگاه بناب و گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به مردم و اراضی منطقه آسیب جدی وارد می کند
وی اظهار کرد: سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و باغی و همچنین سلامت مردم منطقه بویژه مراغه و عجب شیر از ناحیه این دو مساله تهدید می شود و اگر اقدامی عاجل در این ارتباط انجام نشود در آینده شاهد رشد برخی بیماری ها در این منطقه خواهیم شد.

وی با قدردانی از طرح دولت برای نجات دریاجه ارومیه خواستار تسریع در این اقدام شد و گفت: انتظار می رود سلامت مردم به شدت پیگیری شود.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین از ارایه پیشنهاد اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریالی برای دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه در ردیف بودجه سال ۹۴ خبر داد و اظهارکرد: از سال مالی ۹۳ برای این دانشکده ردیف بودجه ای مستقل منظور شده و این امر باعث رشد و توسعه این دانشگاه می شود.
دواتگری خاطرنشان کرد: این دانشکده نیازمند حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز در جهت جذب هیات علمی و افزایش رشته ها برای تبدیل شدن مراغه به عنوان قطب سلامت جنوب آذربایجان شرقی و غربی است.

وی گفت: با همکاری مسوولان استان و این شهرستان به دنبال تشکیل هیات امنای مستقل، تصویب رشته های تحصیلی جدید و تغییر کاربری بیمارستان سینا به بیمارستان آموزش پزشکی هستیم تا زمینه توسعه این دانشگاه تسهیل شود.

دواتگری از تخصیص ۱۵ پزشک متخصص برای مراغه، خرید ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی و انتقال آن ها به این شهرستان در آینده نزدیک، ادامه احداث هشت خانه بهداشت، آغاز احداث آزمایشگاه مواد غذایی و اخذ مجوز صوری بیمارستان خصوصی خواجه نصیر را از مهمترین اقدام های انجام شده برای ارتقای حوزه سلامت در این شهرستان اعلام کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه نیز در این آیین خواستار حمایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توسعه این دانشکده شد و گفت: برنامه های تدوین شده برای این دانشگاه، نیازمند حمایت، وحدت و تلاش است.
علی جنتی افزود: این دانشکده می تواند محلی برای آموزش کارشناسان بهداشت و درمان در سطح استان تبدیل شود تا دانشگاه تبریز سرعت عمل بیشتری در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام دهد.
در این آیین علی جنتی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.
مجوز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه در سال ۱۳۶۹ از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ و در سال ۱۳۹۱ با ادغام شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تغییر یافت.

 

منبع:روابط عمومی فرمانداری مراغه