عضو خبرگان رهبری گفت : حوادث ۱۳ آبان چه در سال ۱۳۴۳و۱۳۵۷ و چه در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ یاآور جنایت ها و دشمنی های شیطان بزرگ علیه ملت ایران است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ امام‌جمعه مراغه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان مراغه با اشاره به‌روز ۱۳ آبان گفت: چندین مناسبت مهم در روز ۱۳آبان اتفاق افتاده است که هرکدام نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی افزود : چندین سال قبل از انقلاب  و همچنین  بعد از انقلاب نفرت مردم از توطئه‌های آمریکا به حدی رسید که پس از محرز شدن جاسوسی‌های آمریکا در سفارت  در ۱۳آبان ۵۸ به سفارت حمله کردند و لانه جاسوسی فتح شد.

وی با اشاره به این‌که سفارت کشورها در خاک دیگر کشورها محترم است خاطرنشان کرد : در تمام دنیا حفظ امنیت سفارت‌خانه‌ها به عهده کشور میزبان است اما آمریکایی‌ها از عنوان سفارت‌خانه سوءاستفاده کرده بودند و آنجا را به مرکز جاسوسی و توطئه علیه کشور ایران تبدیل کرده بودند .

امام‌جمعه مراغه ۱۳ آبان را یادآور جنایت‌ها و توطئه‌های امریکا دانست و گفت : در تمامی حوادث ۱۳ آبان امریکا نقش محوری علیه ملت ایران داشت و به همین دلیل این روز از سوی مجلس به‌عنوان روز استکبارستیزی نام‌گرفته است .

وی اضافه کرد :  در حال حاضر نیز امریکا از دشمنی‌های خود دست برنداشته است و بدعهدی‌های آن در عمل نکردن به توافقات برجام که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده بودند به آن خوش‌بین نیستند نوید همین دشمنی است.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به وعده‌های انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت: با تمام تفاوت‌هایی که این دو نفر باهم دارند اما روی دشمنی کردن با جمهوری اسلامی اشتراک دارند که نشان از خوی استکباری آمریکا دارد.