به گزارش رصدمراغا سرهنگ سهراب رحیم زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار رصدمراغا گفت: با عملکرد مثبت نیروی انتظامی در جمع‌آوری و پلمپ قهوه‌خانه‌های بدون مجوز در حال حاضر  ۳۸ قهوه‌خانه در سطح شهرستان وجود دارد ، این در حالی است که در سال ۹۰ بالای ۸۵ قهوه‌خانه در این شهرستان فعالیت می‌کردند […]

IMAGE11381223979339

به گزارش رصدمراغا سرهنگ سهراب رحیم زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار رصدمراغا گفت: با عملکرد مثبت نیروی انتظامی در جمع‌آوری و پلمپ قهوه‌خانه‌های بدون مجوز در حال حاضر  ۳۸ قهوه‌خانه در سطح شهرستان وجود دارد ، این در حالی است که در سال ۹۰ بالای ۸۵ قهوه‌خانه در این شهرستان فعالیت می‌کردند .

وی با اشاره به این‌که تمامی قهوه‌خانه‌های بدون مجوز پلمپ خواهند شد افزود : نیروی انتظامی به‌شدت درصدد پلمپ قهوه‌خانه‌های بدون مجوز است و اگر قهوه‌خانه‌ای به افراد زیر ۱۸ سال ارائه خدمات کند و یا قهوه‌خانه را پاتوقی برای افراد معتاد و سارق تبدیل کنند به‌محض اطلاع پلمپ خواهد شد .

فرمانده انتظامی مراغه تأکید کرد : در ادامه نیز برای هیچ قهوه‌خانه‌ و یا قلیان سرایی مجوز فعالیت صادر نخواهد شد .

وی در ادامه به وضعیت اعتیاد شهرستان مراغه نیز اشاره‌کرده و گفت : اعتیاد به‌عنوان اولین آسیب اجتماعی شهرستان مراغه مطرح است و در برآورد اجتماعی صورت گرفته ارتباط مواد مخدر با جرائم مشهود است .

رحیم زاده در خصوص ارتباط مواد مخدر با جرائم خرد مثل سرقت خاطرنشان کرد : در شهرستان مراغه بالای ۶۵ درصد سرقت‌های خرد به دست معتادان انجام می‌گیرد .

وی تصریح کرد : در این شهرستان در مناطق شهری عمده‌ترین مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی (شیشه ،کراک ، انواع قرص‌های روان‌گردان و…) می باشد که در سال های اخیر کاهش یافته و در مناطق روستایی بیشتر مواد سنتی (تریاک ، هروئین و… ) مصرف می‌شود .

فرمانده انتظامی مراغه یادآور شد : دوستان ناباب  ، عدم داشتن مهارت‌های تربیتی و آموزش‌های دینی توسط خانواده‌ها ، عدم کنترل فرزندان و بی‌کاری عمده‌ترین دلیل اعتیاد جوانان محسوب می شود.

وی اظهار کرد : نیروی انتظامی در کاهش درصد معتادان جامعه دو طرح جمع‌آوری و معرفی به مراکز ترک اعتیاد و همچنین رویکرد فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است که با برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مدارس و محلات و مساجد درصد بالایی از آمار معتادان جامعه را کاهش داده است .