فرماندار شهرستان اهر از اعلام نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس در هفته جاری خبر داد. به گزارش رصد مراغا به نقل از دانا؛ سید محمد عابدی فرماندار اهر با اشاره به بررسی‌های ۲ تن از بازرسان شورای نگهبان در هفته گذشته در انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های […]

نتیجه نهایی دور دوم انتخابات مجلس اهر و هریس هفته جاری اعلام می‌شود/ پایان تحقیقات بازرسان شورای نگهبان

فرماندار شهرستان اهر از اعلام نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس در هفته جاری خبر داد.

به گزارش رصد مراغا به نقل از دانا؛ سید محمد عابدی فرماندار اهر با اشاره به بررسی‌های ۲ تن از بازرسان شورای نگهبان در هفته گذشته در انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اهر و هریس اظهار داشت: بر اساس گزارش‌هایی که این بازرسان از سطح شهرستان‌های حوزه انتخابیه جمع‌آوری کرده‌اند، نتایج به شورای نگهبان ارسال‌شده  و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز مشخصی معلوم نیست که نتیجه نهایی در کدام‌یک از روزهای هفته جاری اعلام شود، افزود: هرزمانی که فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان جلسه‌ای تشکیل دهند و در آن جلسه گزارش‌های ارسالی را بررسی کرده و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

فرماندار اهر هرگونه اخبار که از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شود را شایعه و گمانه‌زنی عنوان کرد و گفت: تنها دو نفر از بازرسان در سطح شهرهای اهر و هریس گزارش‌های میدانی از مردم جمع‌آوری می‌کردند و علاوه بر اینکه با تعدادی از مردم گفت‌وگو داشتند با چند تن از مسئولان شهرستان اهر نیز تحقیقاتی انجام دادند و در پایان با جمع‌بندی گزارش‌ها مجدداً به تهران بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای بررسی گزارش‌های بازرسان باید تشکیل جلسه دهد، اما پیش‌بینی بنده این است که به‌احتمال‌قوی نتیجه نهایی صحت انتخابات مرحله دوم اهر و هریس در هفته جاری از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود.

عابدی در خصوص حضور منتخب مردم اهر و هریس در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در افتتاحیه مجلس دهم ۸ تن از منتخبان مردم در چند حوزه انتخابیه غایب خواهند بود که ۵ تن از غایبان، ۴ منتخب حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو و یک نفر منتخب مردم اهر و هریس است.