به گزارش رصدمراغا حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان مراغه با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام ، عید بزرگ مسلمانان گفت : نجات انسان ها از جهل و نادانی اصلی ترین مأموریت انبیای الهی بود . وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان نظام و سفرای […]

image642154

به گزارش رصدمراغا حجت الاسلام حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان مراغه با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام ، عید بزرگ مسلمانان گفت : نجات انسان ها از جهل و نادانی اصلی ترین مأموریت انبیای الهی بود .

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی گفت : رهبر معظم انقلاب نیاز بشریت به بعثت رسول گرامی اسلامی را در شرایط فعلی دنیا بیشتر از زمان جاهلیت دانستند ، چرا که در شرایط حاضر جاهلیت مدرن بسیار خطرناک تر و طغیانگرتر از جاهلیت صدر اسلام است .

امام جمعه موقت مراغه خاطرنشان کرد : در زمان جاهلیت قبل از بعثت حداقل مردم چند ماهی به احترام حرام بودن جنگ دست از جنگ می کشیدند اما در حال حاضر مردمان مظلوم کشورهای یمن و سوریه چند سالی است در شرایط بحرانی جنگ به سر می برند .

وی ادامه داد : امروز دشمن با معرفی کردن داعش به عنوان نمونه کامل اسلام در دنیا برای جهانیان اسلام هراسی می کند و با تجهیز این گروهک افراطی و انحرافی مسلمانان و شیعیان را قتل عام می کند .

خطیب موقت جمعه مراغه با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم گفت : هدف از هفته گرامیداشت مقام معلم یادآوری این نکته است که معلمان امروز در جامعه کار انبیا انجام می دهند .

وی افزود : یک معلم در طول خدمت خود در تلاش است تا با آموختن علم ، شاگردانش را از جهل و نادانی نجات دهد و افراد باسواد تحویل جامعه بدهد .

حجت‌الاسلام محمدی راد با بیان اینکه آموختن احکام و تبیین فلسفه احکام از کارهای مهم انبیای الهی بود یادآور شد : به تعبیر قرآن کریم مردم قبل از بعثت در گمراهی آشکار بودند به طوری که نسل کشی و زنده‌به‌گور کردن فرزندان دختر و شراب‌خواری برای مردم افتخار محسوب می‌شد .

وی ادامه داد : نبی مکرم اسلام (ص) چنین جامعه‌ای را از جهل و نادانی به‌سوی روشنی و سعادت راهنمایی کردند و بزرگ‌ترین انقلاب بشری را در دنیا انجام دادند .