به گزارش رصدمراغا ؛ حجت الاسلام حسین فصیح نیا در شب مبعث نبی مکرم اسلام ضمن تبریک این عید بزرگ مسلمین گفت : مبعث مهمترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌گردد. مبعث به معنی کمک الهی به انسان‌ها برای پیشرفت و سعادت در دنیا و آخرت […]

IMG_۲۰۱۴۰۸۰۴_۱۴۴۳۴۵_۵۳۸-e1451748763820

به گزارش رصدمراغا ؛ حجت الاسلام حسین فصیح نیا در شب مبعث نبی مکرم اسلام ضمن تبریک این عید بزرگ مسلمین گفت : مبعث مهمترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌گردد. مبعث به معنی کمک الهی به انسان‌ها برای پیشرفت و سعادت در دنیا و آخرت است .

وی افزود : انسان تنها به کمک عقل خود نمی‌تواند به کمال برسد و خوشبختی واقعی را درک کند ، وجود راهنمای دیگری چون وحی برای انسان واجب و ضروری است .

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه مراغه با اشاره به اینکه صرف اتکای به عقل نمی‌تواند نجات‌بخش انسان باشد گفت : عقل انسان ناقص است و تحت تأثیر هوا و هوس‌ها قرار می‌گیرد و باعث افزایش فساد در جامعه می‌شود .

وی خاطرنشان کرد : قبل از اینکه انبیا مبعوث شوند هم عقل وجود داشته است لذا انبیا برای کمک کردن به عقل بشر مبعوث شده‌اند .

رئیس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین مراغه تصریح کرد : تمامی انبیای الهی مبعوث شده‌اند که برای به کمال رسیدن انسان‌ها کمک کنند و راه‌های قرب به پروردگار را به بشریت نشان دهند .

وی در خصوص فلسفه بعثت انبیا گفت : فلسفه بعثت انبیا نشان دادن راه‌های سعادت و تزکیه انسان‌ها از زشتی‌ها و پلیدی‌ها است .

حجت‌الاسلام فصیح نیا با اشاره به بعثت پیامبر معظم اسلام (ص) یادآور شد : یکی از ویژگی‌های بارز پیامبر گرامی اسلام اخلاق نیکوی ایشان بود و خود نبی مکرم اسلام نیز دلیل مبعوث شدنشان را اتمام مکارم اخلاق معرفی می‌کنند .

وی افزود : حضرت محمد (ص) علاوه بر برخورد نیکو با مسلمانان و مردم حتی با حیوانات نیز به مهربانی رفتار می‌کردند که این نشان‌دهنده عظمت شخصیت نبی مکرم اسلام است .

این استاد حوزه‌های علمیه مراغه به وظیفه مردم در زمان نبود پیامبر و امام معصوم اشاره‌کرده و گفت : بنا به روایات مختلف که علما ورثه انبیا هستند وظیفه مردم در زمان نبود پیامبر و غیبت امام مراجعه به علما است .

وی ادامه داد : وظیفه علما نیز در چنین دورانی تبیین دین و روشنگری جامعه است که باید باجان و مال و آبروی خو این وظیفه خطیر را همچون پیامبر و امامان به انجام رسانند .

حجت‌الاسلام فصیح نیا حضرت امام (ره) را یکی از مصادیق این‌چنین علمایی دانسته و گفت : حضرت امام (ره) با روشنگری‌های خود به مردم فهماندند که نباید اجازه بدهند دین مظلوم بماند و طاغوت بر آن‌ها حکم رانی کند .