به گزارش رصدمراغا حجت الاسلام علی امیری در آیین گرامیداشت شهدای فرهنگی و فرهنگیان متوفی در جمع خانواده های فرهنگیان گفت : تمام تلاش پیشوایان و عالمان در طول تاریخ زدودن جهل و نادانی از جامعه و بشریت بوده است . وی افزود : برای یک کشور و امت هیچ چیز به اندازه جهل و […]

IMG_20160503_121006

به گزارش رصدمراغا حجت الاسلام علی امیری در آیین گرامیداشت شهدای فرهنگی و فرهنگیان متوفی در جمع خانواده های فرهنگیان گفت : تمام تلاش پیشوایان و عالمان در طول تاریخ زدودن جهل و نادانی از جامعه و بشریت بوده است .

وی افزود : برای یک کشور و امت هیچ چیز به اندازه جهل و نادانی نمی تواند مخرب باشد و به پیکره آن جامعه ضربه بزند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان باز کردن درهای جهل به روی مردم ما است خاطرنشان کرد : دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای نوینی چون ماهواره و اینترنت و وارد کردن شبهات سعی بر کم رنگ کردن برخی مراسمات و آیین های معنوی دین دارد.

وی تصریح کرد : تمام تلاش یک معلم در طول خدمت خود نجات انسان ها از جهل و نادانی و باز کردن درهای علم و دانش به روی آن ها است .

حجت الاسلام امیری با نقش معلم را در زندگی انسان ها سرنوشت ساز دانسته و گفت : می شود گفت سرنوشت سازترین انسان در زندگی انسان ها معلمان هستند که با سوختن خودشان باعث رشد و شکوفایی بسیاری از انسان ها می شوند .

وی با اشاره به شهادت استاد مطهری و نام گذاری روز شهادت ایشان به عنوان روز معلم افزود : شهید مطهری یکی از آن معلمانی است که در سرنوشت انسان ها تأثیر گذار بوده است ؛ تمامی آثار وی بلااستثنا قابل استفاده و مفید هستند .

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت : یاد و نام انسان هایی که در طول تاریخ بشریت آموختن ، عشق ، محبت ،ایثارو گذشت را یاد دادند و به قرب الهی رسیدند همیشه جاودان و ماندگار است .

جلیل اسلامی، افزود: معلمانی که شهید یا متوفی شده اند، همیشه در ذهن ها باقی هستند زیرا که آموزش آن ها در راه علم، خدمت به جامعه بوده و این امر موجب ماندگاری آنان شده است.