شورای نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با استاد حیدر عباسی شاعر معاصر این شهرستان دیدار کردند. به گزارش رصدمراغا ، در این دیدار صمیمی ، حجت الاسلام فیضی زاده مسئول نمایندگی و شورای نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان با حیدر عباسی شاعر توانمند و ولایی […]

۵ ۰۹۶

شورای نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با استاد حیدر عباسی شاعر معاصر این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش رصدمراغا ، در این دیدار صمیمی ، حجت الاسلام فیضی زاده مسئول نمایندگی و شورای نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان با حیدر عباسی شاعر توانمند و ولایی این شهرستان دیدار و عیادت کردند.

در این دیدار ، این شاعر نامی مراغه ای با اشاره به آاثر چاپ شده خود در زمینه اشعار اسلامی و نیز ترجمه کتب دینی و اسلامی ، بر توجه به آموزه های ارزشمند اسلامی تاکید کرد.

استاد حیدر عباسی متخلص به باریشماز شاعر توانمند مراغه ای در سال ۱۳۲۲ در این شهرستان چشم به جهان گشود و تسلط وی به بیش از شش زبان زنده دنیا و خلق آثار بی بدیل در زبان ترکی از وی شاعری بزرگ در عصر حاضر ساخته است.

وی خالقٍ آثار ارزشمندی چون ترجمه مثنوی معنوی و نهج البلاغه به زبان ترکی بوده و تاکنون ده ها  کتاب نفیس شعر ونمایشنامه ترکی نوشته است .