هنرمند مراغه ای گفت : هنر انقلابی ،هنری خلاق، فاخر ، بالنده و متعهد به ارزش های اسلامی است. به گزارش رصدمراغا ؛ استاد علی حسین امینی در گفت و گوی اختصاصی با رصدمراغا با تبریک هفته هنر اسلامی افزود : انقلاب اسلامی به مانند درختی پرثمر توسط امام راحل (ره) و به برکت خون […]

۱۶۹۳۸۸۲۱۸۶

هنرمند مراغه ای گفت : هنر انقلابی ،هنری خلاق، فاخر ، بالنده و متعهد به ارزش های اسلامی است.

به گزارش رصدمراغا ؛ استاد علی حسین امینی در گفت و گوی اختصاصی با رصدمراغا با تبریک هفته هنر اسلامی افزود : انقلاب اسلامی به مانند درختی پرثمر توسط امام راحل (ره) و به برکت خون شهدا در این مرز و بوم کاشته شده و باید امروز شاهد رشد بالنده آن درعرصه فرهنگ و هنر اسلامی باشیم .

وی اظهار کرد : هنر اسلامی و انقلابی نیاز به تعهد و انقلابی بودن داشته چون هدف اصلی این انقلاب شکوهمند برقراری عدالت پایدار و صدور آن به اقصی نقاط جهان بوده و باید ما به عنوان بخش کوچکی از هنرمندان انقلابی و اسلامی مقدمه این حرکت بزرگ جهانی را تسریع بخشیم.

این هنرمند تصویرگر اسلامی خاطرنشان کرد : برای رسیدن به این هدف یعنی صدور فرهنگی انقلاب اسلامی به جهانیان در قالب هنر انقلابی ؛ به سمت آرمان ها و ارزش های متعالی آن حرکت کنیم.

امینی با تاکید بر لزوم تعهدگرایی در این عرصه اضافه کرد : اگر امروز کسی ادعا می کند که تعهد جایی در هنر نداشته ، در واقع انسانیت و ارزش های متعالی را در آن نادیده می گیرد و این نشات گرفته از انسان گریزی این تفکر غلط است.

وی ادامه داد : اگر می گویند هنر با تعهد محدود می شود ، سخن درستی نیست چرا که تعهد در هنر به ویژه در هنر اسلامی و انقلابی تعالی بخش و روح بخش به کارها و آثار هنری فاخر در جامعه است.

هنرمند بسیجی خاطرنشان کرد : هنر متعهد و انقلابی از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام مقدس اسلامی وجود داشته لیکن متاسفانه کمتر به هنر دینی و انقلابی پرداخته شده چون شاهد خالی شدن هنر از تعهد در حال حاضر هستیم.

امینی با انتقاد از لابی ها و جریان های غیرسازنده در عرصه فرهنگ و هنر کشور تصریح کرد : دلیل کمبود تعهد در بخش های فرهنگی و هنری ، وجود سیستمی نامرئی است که هنر را مدیریت می کند .

وی گفت : سیستمی که در حال حاضر هنر و فرهنگ جامعه را مدیریت می کند ، طوری طراحی نشده که هنرمند متعهد و ارزشی بار بیاورد و  وجود آن می تواند جامعه فرهنگی و هنری را دچار استحاله و غرب زدگی کفرط کند.

این هنرمند نگارگر اظهار کرد : هنرمندانی که نمی خواهند دچار استحاله شوند و ارزش کار می کنند ، در زیر چرخ های این سیستم نامرئی مدیریت فرهنگی و هنری کشور له می شوند و حتی متهم به تحجر شده و مورد تخریب قرار می گیرند.

امینی با انتقاد از بی توجهی متولیان فرهنگ و هنر افزود : کسانی که امروز در جریان امور فرهنگی و هنری هستند برای بهبود وضعیت کاری از دستشان بر نمی اید و تاکنون نیز هیچگاه نخواسته اند برای هنر و هنرمند گامی حتی برای تامین معیشتی بخش بزرگی از جامعه هنری بردارند.

وی با برشمردن مشکلات پیش روی عرصه هنر اسلامی ادامه داد: هنر در کشورما متاسفانه متولی دلسوزی نداشته و ندارد و تنها چیزی که در سالهای اخیر برای حمایت از هنر اسلامی شنیده ایم فقط شعار و شعار زدگی بوده است.

امینی اضافه کرد : وقتی به مصوبه ای که در آن ادارات و نهادها ملزوم به اختصاص بخش کوچکی از بودجه جاری خود برای خرید آثار هنری شده اند ؛ توجهی نمی شود ، چه انتظاری باید از رشد فعالیت های هنری در جامعه داشته باشیم.

برادر شهید داود امینی با تایکد بر لزوم پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلابی در عرصه هنر خاطرنشان کرد : علی رغم این مشکلات پیش روی جامعه هنری ، هنرمندان متعهد این مرز و بوم لحظه ای از خلق آثار فاخر هنری غافل نبوده و روح هنری خود را به بیگانگان و اجانب نمی فروشند.

امینی تصریح کرد : یاد و خاطره شهدای هنرمندی چون شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را باید گرامی داشت و منش و رفتار آن بزرگان را به عنوان سیر حرکتی هنر متعهد و انقلابی و اسلامی قرار داد.

وی با اشاره به روح الهی در هنر اسلامی گفت : هنر در حقیقت آن کار خدایی است که به دست بشر انجام می گیرد و برای خلق بهترین اثار و مانگارترین آنها ، ارتباط محکم و صادقانه با پروردگار و خالق هستی لازم است.

امینی اظهار کرد : اگر روزی هنر از مسیر الهی جدا شود ، به هنری شیطانی بدل می شود ، هنری که مانند آنچه در غرب و هالیوود مظهر شیطان پرستی ، دین گریزی و خدانشناسی مدرن بوده ، تبدیل خواهد شد.

وی افزود : هنر غرب و هالیوود به واسطه حمایت های صهیونیسم جهانی جولانگاه هنر شیطانی برای ایجاد وسوسه در دل های ملت ها شده چرا که در پشت پرده این عوالم هنری غربی ، شیطان قرار گرفته است.