به گزارش رصدمراغا ،رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری مراغه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رصد مراغا گفت : مراغه اولین شهرستانی بود که اولین جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر را در دی‌ماه سال ۹۴ برای آمادگی کامل در نوروز ۹۵ برگزار کرد وی افزود  : طبق دستورالعمل سازمان‌دهی خدمات سفر۱۰ کمیته شامل کمیته […]

Colorful_(13)

به گزارش رصدمراغا ،رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری مراغه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رصد مراغا گفت : مراغه اولین شهرستانی بود که اولین جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر را در دی‌ماه سال ۹۴ برای آمادگی کامل در نوروز ۹۵ برگزار کرد

وی افزود  : طبق دستورالعمل سازمان‌دهی خدمات سفر۱۰ کمیته شامل کمیته امداد و نجات ، بازرسی ، آمار ، امنیت و انتظامی ، بازار و… امسال به مسافران نوروزی ارائه خدمات می‌کردند.

یعقوب طالبی با اشاره به اینکه امسال انتظار داشتیم در خصوص تعداد گردشگران از مناطق گردشگری مراغه افزایش چشم‌گیری داشته باشیم خاطرنشان کرد : با توجه به سازماندهی مناطق گردشگری شهرستان و همچنین سازماندهی ورودی‌های شهر که به‌جای یک کیوسک مجموعه‌ی اطلاع‌رسانی ایجادشده بود متأسفانه در سه برهه حساس با شرایط جوی نامناسب برخورد کردیم که باعث کاهش سفرها درکل استان و حتی کشور شد .

وی یادآور شد : باوجود شرایط نامناسب جوی ستاد هماهنگی سفر تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از میهمانان نوروزی انجام داد و شرایط مطلوبی را ایجاد کرد .

طالبی با اشاره به مجموعه‌های طبیعت گردشگری شهرستان مراغه تأکید کرد : برای فعال کردن چند مجموعه طبیعت‌گردی در شهرستان ،امسال ۳ایستگاه راهنمای طبیعت‌گردی در روستای چکان ، سد علویان و غار هامپوئیل ایجاد شد .

وی تصریح کرد : سازماندهی منطقه گردشگری غار هامپوئیل ایجاد آلاچیق ،احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی و همچنین مستقر شدن دو نفر از غارنوردان حرفه‌ای شهرستان برای راهنمایی گردشگران آمار بازدید این منطقه را نیز افزایش داده بود .

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری مراغه گفت : جمعاً در بخش تاریخ فرهنگی و طبیعت‌گردی ۲۰۱ هزار و ۷۹۰بازدید ثبت‌شده است که ۸۹ هزار و ۳۶ بازدید در بخش تاریخ فرهنگی و۱۱۲ هزار و ۷۲۷ بازدید نیز دربخش طبیعت‌گردی ثبت‌شده است که آمار قابل‌توجهی است .

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار و ۹۱۴ نفر از رصدخانه مراغه بازدید کرده‌اند افزود : رصدخانه مراغه بعد از مجموعه جهانی کلیسای آذربایجان پر بازدیدترین اثر تاریخی استان در ایام  نوروز۹۵به شمار می‌آید .

طالبی در خصوص پر بازدیدترین منطقه طبیعت‌گردی مراغه گفت : سد علویان با ۴۹ هزار و ۶۷ نفر بازدید و غار هامپوئیل با۴۴ هزار و ۲۶۰ نفر بازدید به ترتیب پر بازدیدترین منطقه گردشگری در بخش طبیعت‌گردی در نوروز ۹۵به شمار می‌آید.