مصاحبه بعدی رصدمراغا را با آقای جم ترتیب دادیم. ایشان در منزل شخصی‌شان پذیرای ما بودند . بدون مقدمه رفتیم سراغ مصاحبه آقای جم اگر موافق باشید خودتان را برای مخاطبان رصد معرفی کنید؟ بنده بهمن جم متولد ۱۳۵۰ محله هاشم‌آباد مراغه از سال ۶۳ تا ۶۷ در جبهه حضور داشتم. یک سال پس از […]

Untitled-1

مصاحبه بعدی رصدمراغا را با آقای جم ترتیب دادیم. ایشان در منزل شخصی‌شان پذیرای ما بودند . بدون مقدمه رفتیم سراغ مصاحبه
آقای جم اگر موافق باشید خودتان را برای مخاطبان رصد معرفی کنید؟
بنده بهمن جم متولد ۱۳۵۰ محله هاشم‌آباد مراغه از سال ۶۳ تا ۶۷ در جبهه حضور داشتم. یک سال پس از قطعنامه جذب سپاه پاسداران شدم و در حال حاضر هم ریه‌های شیمیایی شده را از جنگ به یادگار دارم و مفتخرم که ۳۵ درصد نیز جانبازی دارم ؛ دارای ۲ دختر و یک پسر و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل هستم.
آقای جم یک نماینده واقعی و خوب را چگونه تعریف می‌کند؟
تعهد و تخصص یکی از ویژگی‌های نماینده خوب است، ندادن وعده‌های کذایی، صداقت با مردم ؛ یک نماینده واقعی باید در چهارچوب وظایف خودش که قانون‌گذاری و نظارت است به درد مردم بخورد. نظارت گری نماینده باید به حدی باشد تا اربابان زر و زور نتوانند بیت‌المال را چپاول کنند.
نماینده اشتغال‌زایی نمی‌کند ولی می‌تواند پیگیری ایجاد فرصت شغلی باشد ؛ متأسفانه بداخلاقی در انتخابات ما روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود.
الآن طوری شده است که کسی که بیشترین پول را خرج می‌کند، بیشترین رأی را کسب می‌کند. اولین کسی که کاندیداها را بدعادت کرده ، خود مردم هستند، نباید مردم از کاندیداها انتظار پول داشته باشند. افرادی که فکر خوب و سازنده دارند ولی چون پول برای تبلیغ ندارند خاموش می‌شوند.
چه عاملی باعث شد آقای جم را به عرصه رقابت نمایندگی بکشاند؟
همان‌گونه که در نوجوانی احساس تکلیف کردم و به جبهه رفتم الآن نیز احساس تکلیف کردم و به صحنه آمدم و اگر می‌دانستم کسی می‌تواند این خدمت را به‌خوبی انجام دهد هیچ‌وقت به صحنه نمی‌آمدم.
بهمن جم امروز واقعاً احساس جنگ می‌کند در نوجوانی قلم را زمین گذاشتم و به جبهه رفتم امروز نیز اگر موفق باشم زبانم را سلاح خودم خواهم کرد. به دست آوردن تریبون یکی از اهداف اصلی بنده است.

 

جناب آقای جم با چه اهدافی وارد عرصه شده اند؟
اگر بخواهید روی کاغذ چند صد هدف برایتان می‌نویسم ولی به نظر خودم چنین کاری شعاری بیش نیست از رئیس‌جمهور فعلی که نمی‌توان بزرگ‌تر شد. شما دیدید که کلید جناب روحانی شد شعار. کدام درد مردم را حل کرد؟ ولی این را می‌گویم که ریشه‌کن کردن بیکاری اصلی‌ترین هدفم است. به درد مظلومان رسیدن و رفع مشکلاتشان هدف بعدی من است. ایجاد کارخانه لبنیات برای تبدیل محصولات دامی به فرآورده هایی چون ماست و پنیر و کره و … را نیز در برنامه هایم دارم.

 

آیا برای حضور در کسوت نمایندگی تیم فکری هم دارید؟
نخیر؛ تنها تیم فکری و پشتیبانم خداست چراکه کسی پیدا نمی‌شود که به میدان بیاید و حمایت فکری بکند. تیم فکری هم متأسفانه با پول می آید متأسفانه …

 

به نظر جناب‌عالی مشکل عمده منطقه چیست؟
نبود مدیریت در بخش کشاورزی منطقه موجب مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده است. در حال حاضر سیب مراغه که در جای‌جای کشور معروف است به فروش نمی‌رسد. ولی چرا هیچ‌گاه پرتقال شمال روی دست کشاورزان آن‌ها نمی‌ماند چون مدیریت کرده‌اند، خود دولت خریدار اول پرتقال شمال است. سیب مراغه هم باید همین‌طور باشد.
آقای جم به‌عنوان کاندیدای دوره دهم مجلس و هم عملکرد مجلس نهم را چگونه ارزیابی می‌کنند؟
به‌طورکلی عملکرد مجلس نهم را خوب ارزیابی نمی‌کنم بخصوص در بعد اقتصاد کار خاصی را نتوانستند انجام دهند.

 

آقای جم الآن مصطلح است که شما اصول‌گرا هستید یا اصلاح‌طلب؟آیا به این تقسیم‌بندی معتقدید؟ شما جزو کدام طیف هستید؟
اگر بگویم اصلاح‌طلب هستم دروغ گفته‌ام چراکه فکرم با آن‌ها کلی فرق دارد ، بنده خودم را اصولگرای خط رهبری میدانم نه تندرو و فکر کنم به این هم معروف شده‌ام بخصوص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

 

عملکرد دولت آقای روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟
عملکرد دولت بخصوص در بحث مذاکرات را قابل‌قبول ارزیابی نمی‌کنم چراکه رهبر انقلاب بارها فرموده بودند که من به مذاکرات خوش‌بین نیستم و اگر جای مجلس بودم به برجام رأی نمی‌دادم .
برخورد دستگاه دیپلماتیک نیز عزتمندانه نبوده است متأسفانه در برخی جاها با ترس برخورد می‌کنند ، اگر نبود سخنرانی آتشین حضرت آقا در خصوص حوادث منا مطمئن باشید تاکنون پیکرهای هم‌وطن‌هایمان هنوز برنگشته بودند .

 

صحبت مذاکرات شد و تصویب برجام ، الآن هم در شرایط پسا برجام هستیم به نظر شما چگونه می‌شود این شرایط را مدیریت کرد ؟ اقتصاد مقاومتی کجای پسا برجام باید باشد ؟
در زمان احمدی‌نژاد نفت ما بالای ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسید در حال حاضر به کمتر از ۳۰ دلار هم رسیده است با این اوضاع قبلاً که تحریم بودیم رایانه مردم داده می‌شد الآن که تحریم‌ها برداشته می‌شود می‌خواهند رایانه را هم بردارند علت این‌ها چیست آیا چیزی جز عدم مدیریت دولت ؟ اگر در پسا برجام هم مدیریت نشود و اقتصاد مقاومتی در اولویت نباشد وضع بدتر هم خواهد شد .
از این‌که وقتتان را به ما دادید تشکر می‌کنیم اگر صحبت پایانی دارید بفرمائید ؟

برقراری عدالت اجتماعی بخصوص در منطقه و حمایت از محرومین اصلی‌ترین برنامه بهمن جم بعد از نمایندگی است . باافتخار تمام میگوییم با بوسیدن دست رفتگر شهرمان ایده‌ام را نشان می‌دهم متأسفانه بعضی‌ها به سخره می‌گیرند چنین حرکت‌هایی را ، اشکالی ندارد بگزارید حتی BBC هم نشان دهد ، عده‌ای با پول‌های میلیاردی می‌خواهند معروف شوند ولی من این‌گونه در دل مردم جا گرفته‌ام .
از اینکه این فرصت را دراختیارم گذاشتید تا با مردم حرف بزنم سپاسگذارم.