میزان سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۳۲ سانتی متر کاهش پبدا کرده است که این میزان، با هزینه کردهای میلیاردی ستاد احیای دریاچه ارومیه در تناقض است. به گزارش رصدمراغا به نقل از آناج/ احیای دریاچه ارومیه جزو مباحثی است که اکنون تبدیل به یک مطالبه ملی شده است ، این مطالبه […]

۶۵۹۶b69b_a7b2_4b88_8b37_c35be766b669
میزان سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۳۲ سانتی متر کاهش پبدا کرده است که این میزان، با هزینه کردهای میلیاردی ستاد احیای دریاچه ارومیه در تناقض است.

به گزارش رصدمراغا به نقل از آناج/ احیای دریاچه ارومیه جزو مباحثی است که اکنون تبدیل به یک مطالبه ملی شده است ، این مطالبه به حدی رسید که حسن روحانی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به مردم شمالغرب کشور قول برنامه ریزی و احیای دریاچه ارومیه را داد.

بعد از انتخابات، ستاد احیای دریاچه ارومیه با مسئولیت بک تبریزی شکل گرفت و شعبه ای نیز در ارومیه مستقر کرد که مسئول آن اکنون یکی از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. بنا به گزارش عملکرد ستاد احیا، هزینه های میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه انجام تخصیص یافته است که به عنوان اهرم رسانه ای برای تبلیغات دولت استفاده می شود.

بنا بر آمار موجود سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۶ دی ماه ۹۴ به نسبت همان روز در سال ۹۳ با میزان ۳۲ سانتی متر کاهش مواجه است که این آمار نشان می دهد عملاً اقدامی برای احیای دریاچه ارومیه صورت نگرفته است.

از سال گذشته تا کنون همواره در محافل رسمی و غیر رسمی ، شائبه ی انتخاباتی بودن ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح شده است که این آمار ها صحه ای بر این سخنان می شود.

اکنون سوال اینجاست که چرا بعد از هزینه ۱۰۰۰ میلیاردی ستاد احیای دریاچه ارومیه ، سطح آب آن کاهش پیدا کرده است؟