به گزارش رصد مراغا به نقل از آناج ؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از اعدام آیت الله شیخ محمد باقر نمر و ۴۶ نفر از فعالان سیاسی توسط رژیم سعودی را مرعوب کردن شیعیان عربستان دانست. آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی […]

به گزارش رصد مراغا به نقل از آناج ؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از اعدام آیت الله شیخ محمد باقر نمر و ۴۶ نفر از فعالان سیاسی توسط رژیم سعودی را مرعوب کردن شیعیان عربستان دانست.۶aff4e2e_2f61_4afe_9bbf_e13d86f87645

آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی آناج، هدف از اعدام آیت الله شیخ محمد باقر نمر و ۴۶ نفر از فعالان سیاسی توسط رژیم سعودی را مرعوب کردن شیعیان عربستان دانست و اظهار کرد: عربستان سعودی با کشتاری که در یمن و بحرین مرتکب شده، اتحادی که با رژیم صهیونیستی داشته و خفگان شدیدی که برای ملت خود انجام داده است، باعث لبریز شدن کاسه صبر شیعیان کشورش شده، البته تحرکاتی علیه این رژیم شروع شده است.

وی افزود: آل سعود خیال کرد که اگر این جنایت (اعدام شیخ نمر و فعالان سیاسی) را انجام دهد، نوعی مرعوبیت ایجاد شده و جلوی تحرکات ضد رژیم را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر، نتیجه ی معکوس خواهد داشت، اعلام کرد: هر چه قدر این جنایات و کشتار بیشتر شود، روحیه ی انتقام جویی و مبارزه در مسلمانان افزوده شده و نه تنها شیعیان، بلکه تمام آزادی خواهان دنیا این جنایت را محکوم خواهند کرده و رژیمی که رو به اضمحلال است، بیش از پیش دچار استیصال خواهد شد.

امام جمعه تبریز، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آناج مبنی بر واکنش نظام و به خصوص دولت چه مقدار و در چه حد باید باشد، گفت: همانطور که ملت ها اعتراضات خود را انجام خواهند، دولتها هم مهر سکوت را از لبهای خود بردارند و محکوم کنند و علاوه بر این باید در روابط خود با رژیم آل سعود تجدید نظر کنند. وی تعامل و مماشات را دارای حد و مرز دانسته و ادامه داد: رژیم سعودی در ایجاد فجایع، حدود را گذر کرده است. در قبال فاجعه منا نیز ما معتقدیم که دولت باید این مسله را بیشتر تعقیب کند، اگر تعمد هم نباشد، بی کفایتی وقصور حکومت آل سعود در اداره ی حجاج ثابت شده است، همه ی این مسائل ایجاب شده  که دولت جمهوری اسلامی بیش از پیش با همیاری سایر دولت ها، باید واکنشی از خودشان نشان بدهند.

وی با ناکافی دانستن اظهار نظر و دادن بیانیه افزود: بی تفاوتی دولت ها باعث شدت ظلم رژیم سفاک میشود و باید قیام حرکت و مبارزه بیش از پیش ادامه داشته باشد.

عضو مجمع جهانی اهل بیت، واکنش ضغیف و ناکافی در قبال حمله و کشتار علیه شیعیان نیجریه را یکی از عوامل جسارت پیدا کردن رژیم سعودی دانست و گفت: واکنش در قبال هر کشور باید متناسب با شرایط آن کشور انجام گیرد، همانطور که در نیجریه، ارتش این کشور دست به شهادت رساندن چندین نفر کرد و یا در نارداران آذربایجان باعث شهادت ۶ نفر شدند و حبس و کشتاری که در بحرین و یمن انجام میگیرد، باید دولت ها واکنش به جایی داشته باشند، تا دولت های خونخوار به خود آمده و دست از تداوم جنایات خود بردارند و دنیا و به خصوص جمهوری اسلامی نباید ساکت بماند.

وی در پایان، رعایت مسائل سیاسی و دیپلماسی را مهم دانست و در عین حال افزود: اگر جنایات و رذالت از خود بگذرد باید تجدید نظر اساسی انجام بگیرد و اعتراضات و واکنش ها باید با قوت خود ادامه داشته باشد.