نیما رجبی فام دانش آموز مخترع مراغه ای گفت:اصلی ترین مشوق من برای اختراع دستگاه تشخیص پارگی نخ تحریم ها بودند.

DSCF8620به گزارش رصد مراغه،نیما رجبی فام مخترع دستگاه سنسور تشخیص پارگی نخ در گفتگو با خبرنگار رصد مراغه گفت: این سنسور قبلا از کشورهای خارجی وارد می شد ولی به خاطر تحریم ها دیگر نتوانستیم این سنسور را خریداری کنیم و این باعث شد که من به دنبال طراحی این سنسور بروم.

وی افزود: وقتی بر روی سنسور کار می کردم طرح تازه ای به فکرم رسید و جرقه ای در ذهنم ایجاد شد که سنسوری طراحی کنم که کارایی بیشتر و بهتری از سنسورهای موجود در بازار داشته باشد.

رجبی فام با اشاره به جوانان هم سن و سال خودش که میخواهند در این راه قدم بگذارند گفت: به نظر من اگر کسی میخواهد در این راه قدم بگذارد و چیزی را اختراع کند در مرحله اول نباید به شرکت در جشنواره های مختلف فکر کند ، اول باید طرح را پیاده سازی کند و عملی سازد و در آخرین مرحله به فکر شرکت در جشنواره ها باشد.اگر کسی چنین تفکری داشته باشد به نتیجه ای نخواهد رسید.

گفتنی است که این دستگاه پارگی نخ های مورد استفاده در صنعت نساجی را تشخیص داده دستگاه را متوقف ساخته و متراژ پارگی را نشان می دهد.

رجبی فام دانش آموز سال پیش دانشگاهی آموزشگاه شاهد امام صادق (ع) مراغه و عضو پژوهش سرای دانش آموزی مراغه و نفر دوم جشنواره خوارزمی از رشته الکترونیک است.