نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت  :رفتار گذشتگان در زندگی اجتماعی ما تأثیر ویژه‌ای دارند و ما نیز در رفتار آیندگان تأثیرگذار خواهیم بود ؛ اگر در زندگی موفقیت‌هایی داریم مدیون و مرهون معلمان و اساتید دیروزمان هستیم .       به گزارش رصد مراغا ؛ […]

 

DSCF2882

 

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت  :رفتار گذشتگان در زندگی اجتماعی ما تأثیر ویژه‌ای دارند و ما نیز در رفتار آیندگان تأثیرگذار خواهیم بود ؛ اگر در زندگی موفقیت‌هایی داریم مدیون و مرهون معلمان و اساتید دیروزمان هستیم .

 

 

 

به گزارش رصد مراغا ؛ مهدی دواتگری  روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر آموزش ابتدایی مراغه افزود : اگر کشور ما در دنیا باانرژی هسته‌ای در مقابل ابرقدرت‌ها بایستد تلاش‌ها و زحمت‌های معلمان دیروز است که توانسته دانشمندان هسته‌ای را تربیت کند .

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد : با بیانیه‌ای که شورای حکام در خصوص برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد صرف‌نظر از شیطنتی که انجام گرفت ، نشان از صداقت جمهوری اسلامی داشت که توانست اعتماد آنها را جلب کند .

وی ادامه داد : با پشتیبانی رهبری معظم و تلاش‌های دولت و دیپلماسی خارجی کشور به جهانیان ثابت شد که جمهوری اسلامی به دنبال صلاح هسته‌ای نیست و نگاه ما به مبتنی بر توجه به ارزش‌های بشری است .

وی به قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کشورها اشاره‌کرده و گفت : در طول تاریخ سازمان ملل ، هر قطعنامه‌ای که علیه کشوری صادرشده است یا باعث حمله نظامی به آن کشور شده یا با شرایطی که برای آن کشور ایجاد کرده‌اند باعث تسلیم شدن در مقابل خودشان کرده‌اند ، ولی بااین‌همه جمهوری اسلامی توانست در مقابل زورگویی‌های ابرقدرت‌های جهان بایستد .

دواتگری خاطرنشان کرد : با مختومه شدن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام از اول ژانویه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و شاهد یک رونق خاصی در کشور خواهیم بود .

وی بابیان وضعیت اقتصادی دولت افزود : دولت برای تأمین مخارج کشور و مردم یک سری منابع و مصارف دارد ، هرچه منابع دولت بیشتر باشد می‌تواند مخارج و خدمات بیشتری ارائه دهد ؛ ۸۰ درصد درآمد و منابع کشور از نفت تأمین می‌شود و تنها ۲۰ درصد از منابع دیگر ازجمله مالیات تأمین می‌شود .

وی اضافه کرد : در سال جاری دولت توانسته است تمامی حقوق کارکنان و یارانه نقدی مردم را پرداخت کند اما در حوزه پروژه‌های عمرانی کشور با چالش جدی مواجه است ؛ باگذشت ۹ ماه از سال ۹۴ بر اساس آمار دقیق تنها ۳۴ درصد از منابع دولت تأمین‌شده است .

مهدی دواتگری با اشاره به بروز مفاسد اقتصادی در کشور هم متذکر شد : وجود و ظهور افرادی چون بابک زنجانی معلول علت‌هایی هستند که در دستگاه‌های دولتی ریشه پیداکرده‌اند و باید این علت‌ها را پیدا کرد و از ریشه خشکشان کرد.

وی تصریح کرد : از حدود چند سال پیش توجه جدی به پژوهش صورت گرفته است و روزبه‌روز بر تعداد مقالات علمی پژوهشی افزوده می‌شود اما در بخش تجاری‌سازی علم و تبدیل علم به ثروت کماکان دچار مشکل هستیم ؛ حرکتی که در آموزش‌وپرورش در حوزه پژوهش شروع‌شده است قابل‌ستایش است .

کاندیدای احتمالی حوزه انتخابی مراغه و عجب‌شیر در خصوص اقدامات انجام‌شده در بعد آموزش شهرستان اشاره‌کرده و گفت : راه‌اندازی مرکز رشد فناوری در قالب پارک‌های علم و فناوری در سطح شهر شکل‌گرفته است و همچنین پیگیر ۳ پژوهشکده از طریق وزارت علوم تحقیقات و فناوری با عنوان پژوهشکده گیاهان دارویی ، پژوهشکده زیست‌فناوری و پژوهشکده فسیل و دیرینه‌شناسی جهت بهبود وضعیت علمی شهرستان هستیم .

وی اضافه کرد : با پیگیری‌های مداوم ، ۳ هزار قطعه از فسیل‌های مراغه که از سال ۵۴ به غارت برده شده بود از لابه‌لای پرونده‌های نظامی ایران و آمریکا پرونده فسیل‌های مراغه کشف و به‌عنوان پرونده مستقل اقامه دعوی شد که نهایتاً بارأی دیوان بین‌المللی لاهه قرار شد فسیل‌ها به کشور بازگردانده شود.

دواتگری از اضافه شدن رشته کشاورزی هسته‌ای به رشته‌های ارشد دانشگاه مراغه خبر داده و گفت : برای اولین بار در کشور رشته کشاورزی هسته‌ای در سطح کارشناسی ارشد که سرفصل‌های آن تصویب‌شده است به‌زودی در دانشگاه مراغه تدریس خواهد شد.

وی همچنین به‌اضافه شدن ۲ رشته دکتری و ۶ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه مراغه در طول سه سال اخیر خبر داد .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به ارتقای بیمارستان در حال ساخت سینا به مرکز آموزشی سینا اشاره‌کرده و گفت : وجود مرکز آموزشی سینا در کنار دانشکده علوم پزشکی شهرستان مراغه فرصت مغتنمی برای تربیت و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص برای شهرستان هست.

DSCF2872

معاون مدیرکل و رئیس آموزش پرورش شهرستان مراغه گفت : کسب رتبه‌های برتر در جشنواره خوارزمی ، جابر بن حیان ، مسابقه روخوانی و زیبانویسی ازجمله افتخارات دانش آموزان مراغه‌ای هست.

وی افزود : طراحی سؤالات در سطح آزمون تیمز توسط همکاران و معلمین شهرستان که سواد علمی کشورها را در جهان سنجش می‌کند نشان از سطح بالای معلمین شهرستان مراغه دارد.

جلیل اسلامی خاطرنشان کرد : امروز فقط کتاب‌های درسی و مدرسه جواب گوی نیازهای علمی دانش آموزان نیستند ، پدر و مادران نیز باید در کنار مدرسه معلمی برای ارتقای علمی فرزندان خود باشند .

وی تصریح کرد : رویکرد جدید آموزش‌وپرورش رویکرد آموزش خلاق محور ، آموزش نوآوری هست و وجود جشنواره‌ها و تجلیل‌ها نشانگر اهمیت قائل شدن به تحقیق و پژوهش است و این نیازمند بازتعریف نقش معلمان و خانواده و خود دانش آموزان هست.

اسلامی به اهمیت جایگاه پدر و مادر در تربیت فرزندان افزود : پدر و مادر در شرایط امروزی با گذشته تفاوت زیادی دارد به عبارتی پدر و مادر شدن در جامعه امروز برای تربیت فرزندان موفق نوعی علم است که باید خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند.

DSCF2889

انتهای پیام/