عضو خبرگان رهبری و امام‌جمعه مراغه درنمازجمعه این هفته شهرستان گفت: مسئولان کشور آذربایجان را در قضایای پیش‌آمده نارداران نصیحت می‌کنیم .     به گزارش رصد مراغا ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی امام‌جمعه مراغه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت : نارداران منطقه مذهبی و دین‌دار است که حتی در زمان […]

۸۱۶۶۰۳۱۹-۶۵۴۳۵۰۳

 

 

 

عضو خبرگان رهبری و امام‌جمعه مراغه درنمازجمعه این هفته شهرستان گفت: مسئولان کشور آذربایجان را در قضایای پیش‌آمده نارداران نصیحت می‌کنیم .

 

 

به گزارش رصد مراغا ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی امام‌جمعه مراغه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت : نارداران منطقه مذهبی و دین‌دار است که حتی در زمان حاکمیت کمونیست دین‌داری خود را حفظ کردند .
وی افزود : پلیس آذربایجان در اقدامی بی‌شرمانه در ۱۴ صفر و روز اربعین چندین مرتبه به منطقه نارداران حمله کرده و مردم بی‌گناه را مورد ضرب و شتم قرار داده و چندین تن را به جرم مسلمان بودن و شیعه بودن شهید کرده است.
وی ادامه داد : اما باوجود این سابقه مردم نارداران از قبل روشن است که حتی در زمان اتحاد جماهیر شوروی که گفتن کلمه الله ممنوع بود از مساجد ناردالان صدای اذان شنیده می شد ؛ بنابراین نصیحت می کنیم و امیدواریم حکومت آذربایجان از ادامه چنین اقدامان بی‌شرمانه‌ای منصرف شود چرا که در غیر این صورت ضربه بدی را خواهند خورد.
امام‌جمعه مراغه با اشاره به هفته وقف یادآور شد : وقف عبارت است از صدقه جاریه که سال‌های سال باقی می‌ماند و مردم از باقیات و صالحات شخص واقف استفاده می‌کنند .
وی افزود : برخی بدعت‌ها خصوصاً در شهر مراغه دیده می‌شود که مثلاً بعد از فوت شخص تا چهلم وی هر هفته مراسم احسان و اطعام ترتیب داده می‌شود که غیرضروری و به عبارتی اسراف محسوب می‌شود ؛ اختصاص چنین هزینه‌های به نفع خانواده‌های بی‌بضاعت و مستحق که نوعی وقف به‌حساب می‌آید می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل نماید .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی متذکر شد : باید در خصوص وضعیت وقف و اوقاف در شهرستان اهتمام ویژه‌ای اندیشیده شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ایام آخر صفر خاطرنشان کرد : مراسم گرامی داشت ایام رحلت نبی مکرم اسلام و همچنین امام حسن (ع) و امام رضا (ع) باید با توجه و رونق بیشتری برگزار شود .
وی افزود : از شاخصه‌های مشترک بین پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) این بود که هرگز سائل را دست‌خالی رد نمی‌کردند تا جایی که روزی پیامبر در مقابل درخواست سائل تنها پیراهن خویش را نیز به فرد سائل داد و چند روز نتوانست به مسجد برود.
امام‌جمعه مراغه با حدیثی از امام رضا (ع) نیز گفت : بنا به گفته امام رضا (ع) بدون عمل صالح رسیدن به کمالات و وعده‌های الهی امکان‌پذیر نیست .

انتهای پیام/