جشن بزرگ دانشجویی ظهر امروز ۱۶ آذر  به مناسبت روز دانشجو  در دانشگاه مراغه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه مراغه برگزار شد . به گزارش رصد مراغا ؛ مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سراسری مراغه گفت : ۱۶ آذر نماد بزرگداشت دانشجویانی است که بی تفاوت نباشند و نسبت به جامعه احساس […]

جشن بزرگ دانشجویی ظهر امروز ۱۶ آذر  به مناسبت روز دانشجو  در دانشگاه مراغه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه مراغه برگزار شد .

IMG_20151207_151657

به گزارش رصد مراغا ؛ مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سراسری مراغه گفت : ۱۶ آذر نماد بزرگداشت دانشجویانی است که بی تفاوت نباشند و نسبت به جامعه احساس دین نمایند.

حجت الاسلام مهدی جلیلی در جشن روز دانشجو در دانشگاه مراغه افزود : همه امید و نشاط آینده کشور وابسته به پویایی و نشاط دانشگاه است

وی اظهار کرد : دانشجوی حقیقی و واقعی دارای سه معیار است ، در هر جامعه‌ای دانشجویانی که می‌خواهند کار سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بکنند باید همواره تهذیب و تحصیل و ورزش را سرلوحه کارهای خودشان قرار بدند.

حجت‌الاسلام جلیلی اضافه کرد : موفقیت در درس و تحقیق و پژوهش همواره وابسته به یک ذهن آرام و پرشور است .

وی ادامه داد : بزرگ‌ترین کسب فیض برای ما و مسئولان خدمت به دانشجویان است.

رئیس دانشگاه مراغه گفت : ۱۶ آذر نماد روحیه استکبارستیزی جنبش دانشجویی و مظهر ایثار ، ازخودگذشتگی ، پایداری و استقلال و آزادی است.
محمدعلی لطف الهی افزود : مشارکت سیاسی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مطالبات دانشجویان کشور است .
وی خاطرنشان کرد : آن‌گونه که امام راحل فرموده‌اند « از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار می‌رود همچون فردی تیزبین ، آگاه ، هوشمندانه و متعهدانه عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها را مدنظر قرار داده و با نقادی دلسوزانه خطا و لغزش احتمالی را گوش زد کنند .

لطف الهی اظهار کرد : کارکرد اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش ، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و توسعه فرهنگی جامعه است ؛ دانشگاه به‌عنوان کانون اندیشه و عقل نقاد جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود : رشد و پیشرفت هر جامعه درگرو پیشرفت دانشگاه است به عبارتی اقتدار حقیقی یک ملت درگرو علم است .