ساکنین محله انزاب بالای شهر تاریخی مراغه علی رغم پیگیری های مداوم و مستمر چندین ساله خواستار توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان به مشکلاتشان می باشند.   در پی مصاحبه ای که توسط خبرنگار رصد مراغا از اهالی محله محروم انزاب صورت گرفت ما را بر آن داشت تا صدای مردم این محله […]

DSCF2156

 

 

ساکنین محله انزاب بالای شهر تاریخی مراغه علی رغم پیگیری های مداوم و مستمر چندین ساله خواستار توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان به مشکلاتشان می باشند.

 

در پی مصاحبه ای که توسط خبرنگار رصد مراغا از اهالی محله محروم انزاب صورت گرفت ما را بر آن داشت تا صدای مردم این محله را به گوش مسئولان مربوطه برسانیم و خواستار رسیدگی هر چه بهترشان به وضعیت نابسامان این محله باشیم .

محله انزاب با داشتن بیش از ۱۲۰خانوار و حدود ۵۰۰ نفر جمعیت تقریبا در مرکز شهر قرار داد که فاصله آن از کمربندی حدود ۲۰۰ متر و از شهرک گلشهر و ولی عصر (عج) که بالاتر از این محله قرار دارند حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر می باشد ، در صورتی که از ابتدایی ترین امکانات که شامل مسیر عبور و مرور مناسب (تا حدی که تاکسی ها هم از آمدن به این محله خود داری می کنند ودر صورت آمدن چندین برابر کرایه اضافه می گیرند) ، آسفالت ، فاضلاب ، جوی آب و حتی روشنایی مناسب در برخی معابر محروم است ؛ این در صورتی است که فاضلاب شهرک گلشهر و گللر از وسط این محله عبور می کند ولی اعضای این محله نمی توانند از آن استفاده کنند.

DSCF2142

به گفته اعضای محله به دلیل عبور یکی از رودخانه های شهر از وسط این محله در طول سال با مشکل اساسی عبور و مرور مواجه هستند به صورتی که در مواقع بارانی بدون داشتن وسیله نقلیه مناسب عبور و مرور امکان پذیر نیست .

اهالی محله انزاب بالا (کوی امام رضا) که وضعیت نامناسب آن در شان نام مبارک امام رضا (ع) نیست ، مدعی هستند که علارغم مراجعه های زیاد که به شهرداری و فرمانداری داشته اند هنوز جواب مناسبی را نگرفته اند .

DSCF2145

بنابراین لزوم توجه بیشتر مسئولان شهر به چنین محله هایی که مشابه آنها در شهر کم نیست امری اجتناب ناپذیر است چرا که این محله ها هم بخشی از شهر تاریخی و با فرهنگ مراغه می باشند که مردم آن هیچ فرقی با محله های بالاتر شهر ندارند ، ما نیز به نوبه خود خواستار توجه هر چه بهتر مسئولان شهر به چنین محله هایی بخصوص انزاب بالا هستیم .

کما اینکه به این نکته هم باید توجه کرد که با قرار گرفتن این محله در نقطه ای که می تواند مسیر عبور بهتر و آسان تر ساکنین شهرک گلشهر و محله گللر باشد ، با مناسب بودن وضعیت عبور و مرور آن هم باعث کاهش فاصله شهرک گلشهر و محله گللر از وسط شهر خواهد شد و هم باعث رونق محله انزاب بالا.

DSCF2158 DSCF2159 DSCF2172 DSCF2176 DSCF2177

 

 

 

 

 

 

 

 

رصد مراغا تا حصول نتیجه قطعی این وضعیت نامناسب را پیگیری می نماید .

انتهای خبر/ج