رئیس اداره ثبت احوال مراغه گفت : فرآیند اعطاء کارت هوشمند ملی از ابتدای سال ۹۴ آغاز شده وکلیه مراحل صدور آن به صورت مکانیزه صورت می گیرد . علیرضا شمس دانش رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مراغه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار رصد مراغا افزود : کلیه اشخاص دارای ۱۵ سال تمام به […]

index

رئیس اداره ثبت احوال مراغه گفت : فرآیند اعطاء کارت هوشمند ملی از ابتدای سال ۹۴ آغاز شده وکلیه مراحل صدور آن به صورت مکانیزه صورت می گیرد .

علیرضا شمس دانش رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مراغه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار رصد مراغا افزود : کلیه اشخاص دارای ۱۵ سال تمام به بالا می توانند نسبت به اخذ کارت هوشمند ملی به نشانی www.ncr.ir مراجعه و اقدام به پیش ثبت نام و نوبت گیری نمایند و یا از طریق دفاتر پیشخوان و اداره پست ثبت نام نمایند .
وی اشاره کرد : در شش ماهه اول سال جاری نزدیک به ۷۰۰۰ کارت هوشمند ملی از طریق این اداره صادر گردیده است .

مهندس شمس دانش در مورد صدور شناسنامه مکانیزه نیز اعلام کردند ، کلیه افراد می توانند نسبت به تعویض شناسنامه خود و دریافت شناسنامه مکانیزه اقدام نمایند .
جهت تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه مکانیزه نیز باید مستقیما به اداره ثبت احوال مراجعه گردد.

وی اظهار کردند: در شش ماهه اول سال ۹۴ میزان طلاق با ۱در صد کاهش نسبت به مشابه سال گذشته به ۳۴۰ مورد و میزان ازدواج با ۲ درصد افزایش به ۱۲۵۱ نفر رسیده است .
رئیس اداره ثبت احوال مراغه همچنین اشاره کردند میزان ولادت با ۴ درصد افزایش در ۶ ماهه اول به ۲۷۳۰ مورد و میزان وفات با ۱ در صد کاهش به ۷۰۷ مورد رسیده است .

ایشان از تسهیلات سازمان ثبت احوال برای تغییر نام خبر دادند ، که اشخاص برای انجام تغییر نام نیازی به مراجعه به دادگستری و ارائه حکم قضایی ندارند و تغییر نام مستقیما در اداره ثبت احوال انجام می گیرد .

انتهای خبر