همرمان با ششمین روز از هفته دولت ،با حضور استاندارآذربایجان شرقی از ساختمان دیالیز و همودیالیز صفاقی بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بهره برداری شد . مراغه -پایگاه خبری رصد سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه روز شنبه در این آیین گفت : این شهرستان هم اکنون مشکل جدی درارایه خدمات به بیماران […]

۸۱۷۳۹۴۷۰-۷۰۱۲۸۹۷۳

همرمان با ششمین روز از هفته دولت ،با حضور استاندارآذربایجان شرقی از ساختمان دیالیز و همودیالیز صفاقی بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بهره برداری شد .

مراغه -پایگاه خبری رصد سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه روز شنبه در این آیین گفت : این شهرستان هم اکنون مشکل جدی درارایه خدمات به بیماران خاص دارد.
علی جنتی افزود : با توجه به تعدد بیماران سرطانی و مراجعه آنان برای شیمی درمانی به مرکزاستان و یا سایر بیمارستان های کشور و سرازیر شدن جمعیت ۷۰۰ هزارنفری از شهرهای منطقه به بیمارستان های مراغه، این شهرستان نیازمند تاسیس تخت های ویژه شیمی درمانی است.

وی اظهار کرد : هم اکنون این شهرستان نیازمند ۵۰ تخت بیمارستانی دیالیز بوده که این دانشکده توانسته ساختمان دیالیز و همودیالیز صفاقی بیمارستان امیرالمومنین (ع) را با ظرفیت ۱۶ تخت احداث کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی مراغه با اشاره به اینکه نخستین بیمارستان این شهرستان در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی احداث شده است، گفت: مراغه از سالیان پیش به عنوان قطب سلامت جنوب استان آذربایجان شرقی و برخی شهرهای آذربایجان غربی مطرح بود.

جنتی ادامه داد: طبق آمار سالانه حدود ۷۰۰ هزار بیمار از شهرستان های منطقه در بیمارستان های مراغه مداوا می شوند و برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و احیای این شهرستان به عنوان قطب سلامت، باید سیستم سلامت این شهرستان به صورت پایدار و متوازن با امکانات دولتی و بخش خصوصی توسعه یابد.

وی یادآوری کرد: در این راستا مجوز احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین برای این شهرستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده است.
جنتی خاطرنشان کرد : این بیمارستان جایگزین بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهید بهشتی این شهرستان می شود و هم اکنون به دنبال تصویب احداث این طرح در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و پهداشتی مراغه گفت : طرح ساختمان دیالیز و همودیالیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) با چهار میلیارد ریال اعتبار با ۴۵۰ متر مربع زیر بنا احداث شده است.

جنتی افزود: احداث اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه نیز با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و با ظرفیت ۲۰ تخت آغاز شده که ساختمان این اورژانس قبلا دارای هشت تخت بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این شهرستان دارای یک پایگاه اورژانس است، گفت: این دانشکده برای احداث دو اورژانس بین جاده ای در این شهرستان برنامه ریزی می کند.

انتهای پیام /