رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه از برگزاری دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه خبر داد. مراغه -پایگاه خبری رصد به نقل از آناج، حسین عبادی ظهر دیروز در دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه اظهار داشت: در این دوره آموزشی پنج روزه ۱۵ سخنرانی با موضوع ساختار تحول ستارگان، گرانش […]

۳۶۱۶۴۷۸ebe1d4e468c874169182d0225.

رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه از برگزاری دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه خبر داد.

مراغه -پایگاه خبری رصد به نقل از آناج، حسین عبادی ظهر دیروز در دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه اظهار داشت: در این دوره آموزشی پنج روزه ۱۵ سخنرانی با موضوع ساختار تحول ستارگان، گرانش و کیهان‌شناسی، فیزیک پلاسمای فضایی، نجوم رادیویی مختصات نجومی، ماده تاریک، عکاسی نجومی، نجوم کروی ابزار آلات رصدی، ماهواره‌های رصدی و رصد شبانه، توسط اساتید نجوم دانشگاه‌های تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک از دانشگاه‌های کشور در طول برگزاری این دوره به صورت تئوری و عملی با روش‌های رصد ستارگان و اجرام آسمانی آشنا می‌شوند.

عبادی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش اطلاعات علمی و پژوهشی دانشجویان نجوم و اختر فیزیک با ساختار خورشید و اجرام آسمانی اعلام کرد.

وی افزود: مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تنها مرکز تحقیقاتی نجوم و اختر فیزیک در کشور است که از سال ۸۱ فعالیت خود را در پایتخت نجوم ایران مراغه آغاز کرده است.

عبادی از چاپ ۳۹۹ مقاله علمی و پژوهشی این مرکز در مجلات معتبر بین‌المللی و ISI خبر داد و افزود: این طرح‌های پژوهشی با کمترین اعتبار و امکانات پژوهشی انجام و در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/