نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه سالم و توسعه یافته مستلزم وجود رسانه های آگاه و سالم در جامعه است. مهدی دواتگری، روز جمعه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران شهرستان های مراغه و عجب شیر در هتل بزرگ مراغه، به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اصل ۲۴ قانون […]

۸۱۷۱۱۱۹۱-۷۰۰۸۰۵۵۳

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه سالم و توسعه یافته مستلزم وجود رسانه های آگاه و سالم در جامعه است.

مهدی دواتگری، روز جمعه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران شهرستان های مراغه و عجب شیر در هتل بزرگ مراغه، به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اصل ۲۴ قانون اساسی و تاکید بر آزادی رسانه ها و حقوقی که بر اساس خطوط قرمز نظام بر آنان قایل شده است، افزود: مغایرت نداشتن با آزادی قلم، اندیشه و بیان جز اعبتارهای یک رسانه است.
وی اظهار کرد: خبرنگاران رسانه ها به منظور موفقیت در این اهداف باید مجهز به علم خبری، قدرت تجزیه و تحلیل مسایل پیرامون یک مساله باشند و بر اساس این اندوخته ها قدم بردارند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگار باید به حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی واقف بوده و با آگاهی از مسائل ابراز نظر کند و بر اساس اطلاعات خود به تجزیه و تحلیل مسایل بپردازد.
دواتگری، با اشاره به دوران حاکمیت رسانه و اطلاع رسانی در عرصه جهانی، یادآوری کرد: شغل خبرنگاری امر علمی و حرفه ای بوده و باید خبرنگاران خود را به علوم جدید مجهز کنند.
وی ادامه داد: مدیریت با خودآگاهی از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و مهندسی افکار عمومی از مهمترین رکن های یک خبرنگار است که می تواند با استفاده از آن ها، جامعه را به سمت توسعه سیاسی و اقتصادی هدایت کند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگار حلقه اتصال بین مردم و مسوولان بوده و اصحاب رسانه با نقد منصفانه از ضعف عملکردهای مسوولان و مشکلات جامعه می توانند در تقویت مسوولان و رفع مشکلات تلاش کنند.
دواتگری افزود: نقد منصفاته و صادقانه، عامل اصلی رشد و بالندگی جامعه و توسعه سیاسی و اقتصادی آن بوده و یک خبرنگار همیشه باید در راستای این اهداف به دور از وابستگی قدم بردارد.
وی، با بیان اینکه کپی پیست مطالب از سایت خبرگزاری ایرنا از ضعف رسانه های محلی است، گفت: خبرنگاران نشریات بهتر است اخبار جلسات و مراسم هایی را که حضور دارند به شیوه خود تنظیم و منعکس کنند و متکی به ایرنا نباشند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نهضت فرهنگی است، گفت: فعالیت رسانه ها در امر اطلاع رسانی اقدامی در راستای پاسداشت فرهنگ این جامعه است.
احمد دادرس فیاضی افزود : خبرنگاران در خط مقدم عرصه فرهنگی و توسعه کشور قرار دارند و پابه پای مسوولان در این مسیر گام برداشته و با هدف سرعت دهی به توسعه کشور تلاش می کنند.
وی با اشاره به شعار سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی، یادآوری کرد: ایجاد فضای صمیمی بین مسوولان و مردم مهمترین وظیفه خبرنگاران در تحقق این شعار است.
در این آیین با اهدای هدایایی از اصحاب رسانه و مطبوعات مراغه و عجب شیر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام /*