دبیر بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی گفت : تدابیر رهبر معظم انقلاب علی رغم فشارهای خواص بی بصیرت در کنار بصیرت و آگاهی مردم ایران باعث خنثی سازی فتنه ۸۸ شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن کاملی فر در جمع بسیجیان پایگاه های خواهران گفت : فتنه گری یکی از زشت ترین اعمال در دین مبین اسلام است تا جایی که قرآن می فرماید فتنه گری شدید تر از قتل است .

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی افزود : تصمیم گیری و انتخاب مسیر درست در زمان فتنه کار بسیار دشواری است و تنها کلید موفقید در این شرایط داشتن بصیرت است .

وی یادآور شد : در زمان صدر اسلام نیز بودند کسانی که اهل عبادت ، نماز شب و مقید به انجام مستحبات بودند ولی از آنجایی که بصیرت نداشتند نمی توانستند در شرایط حساس و در زمان های فتنه راه صحیح را از ناصحیح تشخیص دهند .

کاملی فر با اشاره به اینکه اگر بصیرت نباشد تیر شیطان می شود تصریح کرد : بصیرت همانند قطب نما و چراغ نورافکن در تاریکی است که مصیر درست و صحیح را به انسان نشان می دهد .

وی خاطرنشان کرد : در سال ۸۸ کسانی که سوابق مهمی در تاریخ انقلاب داشتند تبدیل شدند به مهره های شیطان شدند و کشور را دچار بحران کردند .

وی با اشاره به سکوت برخی از خواص تاثیر گذار در جریان فتنه ۸۸ عنوان کرد : سکوت بعضی ها در فتنه ۸۸ خود به آتش فتنه گری اصحاب فتنه افزود و فضا را غبار آلود کرد .

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد : مسائل و حوادث سال ۸۸ باید آنقدر بازخوانی شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان تا چنین مسائلی دوباره در کشور رخ ندهد .

وی اضافه کرد : مساله دیگری که در بازخوانی فتنه ۸۸ اهمیت دارد جلوگیری از تحریف تاریخ فتنه است که بعضی ها به دنبال شخصی کردن این مساله و تقلیل در حد یک اختلاف انتخاباتی بیان می کنند ، در صورتی که فتنه گران به پشتوانه استکبار جهانی هدفی جز براندازی نظام و انقلاب نداشتند .

وی گقت : اصحاب فتنه هنوز هم از کارهای خود ابراز پشیمانی نکرده اند و هنوز هم در همان مواضع خود ثابت قدم هستند و به هیچ توصیه و قانونی پایبند نیستند .

وی با اشاره به اینکه اصحاب فتنه گمان می کردند رهبر معظم انقلاب دستور ابطال انتخابات را خواهند داد تاکید کرد : نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه ۸۸ و خلق حماسه ۹ دی بی بدیل بود و ایستادگی و قاطعیت ایشان در مقابل زیاده خواهی های برخی خواص بی بصیرت باعث شد کشور از خسارت های بیشتر حفظ شود .

وی افزود : ۹ دی خط بطلان بر فتنه پیچیده ای بود که توسط استکبار جهانی برای براندازی جمهوری اسلامی طراحی شده بود و تمام توانشان را برای به نتیجه رسیدن به این فتنه استفاده کرده بودند .

وی با تاکید بر اینکه پیوند ملت بارهبری جدا شدنی نیست عنوان کرد : هر چقدر هم فتنه پیچیده باشد نمی تواند پیوند ناگسستنی ملت ایران اسلامی را از ولایت فقیه جدا کند.

وی درپایان گفت :  روز «نهم دیِ» در تاریخ ماند؛ نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.

فتنه ۸۸ یکی از پیچیده ترین فتنه ها علیه کشور اتفاق افتاد

فرمانده سپاه مراغه نیز در این نشست گفت : ۹ دی یوم الله الهی بود که مردم با بصیرت ایران اسلامی به استکبار جهانی نه گفتند و نقشه های فتنه گران را نقش بر آب کردند .

وی افزود : سال ۸۸ یکی از پیچیده ترین فتنه ها بر علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته بود که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم خنثی شد .

در پایان این مراسم از ۱۰ تن از مادران و همسران شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای تندیس تجلیل شد.

  • نویسنده : جعفر قهرمان