در انتخابات امروز هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی، روح الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان دبیر انتخاب شد.

به گزارش رصدمراغا ، در آغاز نشست علنی امروز(سه شنبه ۲ خرداد)، انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم برگزار شد.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای نشست، کاندیداهای ریاست مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی دوانی به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

با رای نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف در جریان این انتخابات با ۲۱۰ رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی دوانی ۷ رأی از مجموع ۲۶۴ رای را کسب کردند.

نواب رئیس

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، کاندیداهای گزینه نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و علی نیکزاد ثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی اعلام شدند.

پس از شمارش آراء نمایندگان، عبدالرضا مصری ۱۵۸ رای کسب کرد و بر این اساس، به عنوان نایب رئیس اول مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد. مجتبی ذوالنور و علی نیکزاد نیز رای مساوی کسب کردند و با توجه به این اتفاق، آراء نواب رئیس در حال بازشماری است.

انتخاب دبیران

در ادامه کاندیداهای گزینه دبیری هیأت رئیسه مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم معرفی شد و با رای نمایندگان، احمد نادری نماینده تهران، محمد رشیدی نماینده کرمانشاه، سید محسن دهنوی نماینده تهران، روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل به عنوان دبیران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

آرای مجتبی یوسفی نماینده اهواز و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر نیز با یکدیگر برابر بود که مطابق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، چنانچه آراء برای رئیس، نواب رئیس، دبیران، ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‌شوند.

انتخاب ناظران

همچنین در ادامه با رای نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی با ۱۸۵ رای، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رای و علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : آناج