جلسه شورای ترافیک شهرستان به منظور بررسی مصوبات جلسات قبل و بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی شهرستان مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر؛ در این جلسه که با حضور شهردار ، رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی و کارشناسان پلیس راهور، معاونت امور هماهنگی و عمرانی فرمانداری و کارشناسان فرمانداری، روسای مسکن و شهرسازی و راهداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کارشناسان مربوطه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، روان سازی ترافیک و حذف نقاط حادثه خیز و … مورد تاکید قرار گرفت.

🔹 شهردار مراغه در پایان این جلسه در خصوص مصوبات شورای ترافیک به خبرنگار ما گفت : احیا و احداث چندین سرعتکاه در سطح شهر از جمله احیای سرعت کاه در تقاطع جانبازان، در مقابل دبیرستان دانش و احداث سرعت کاه در حوالی میدان نشید مراغه‌ای، در ضلع شرقی بلوار سردار سلیمانی از طرف میدان مادر از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

🔹 مهندس محمد مقتومی افزود: با توجه به ترافیک موجود در ابتدای خیابان اوحدی از سمت میدان طلوع فجر بالاخص از مقابل مسجد شهدا تا چهار راه و نیز در راستای تسهیل در تردد شهروندان به طرف خیابان جام جم و میدان مصلی مقرر گردید دلتای موجود در ابتدای خیابان جام جم با اوحدی تخریب و مسیری جهت تردد به خیابان جام جم در نظر گرفته شود.

 

🔹وی گفت: همچنین جهت کاهش گره‌های ترافیکی در میدان مالیات مقرر گردید قسمت شمالی میدان مالیات مسدود گردد و نیز ترافیک عبوری از خیابان کاشانی به مقصد میدان مصلی از اولین دور برگردان موجود در رفیوژ وسط خیابان جام جم مسیر خود را ادامه دهند.

 

🔹 وی افزود: در راستای تسهیل در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی به هسته مرکزی شهر و کاهش ترافیک مقرر گردید خط ویژه موجود در حد فاصل خیابان شهردار اسماعیلی تا چهار راه شهدای طلوع فجر با نصب و اجرای جدا کننده جهت تردد تاکسی‌هایی که قبلا از مسیر خیابان شهردار اسماعیلی و شیخ تاج خود را به چهار راه طلوع فجر می‌رساندند در نظر گرفته شود که این طرح از اوایل اسفند ماه سالجاری بمدت ۲ ماه بصورت آزمایشی اجرا خواهد شد، همچنین در این راستا جهت تسهیل در تخلیه بار ترافیکی و وسایط نقلیه در خیابان میر حبیب موسوی از ابتدای تقاطع با خیابان خواجه نصیر بصورت یکطرفه( از غرب به شرق) تا مسجد ضریر عمل خواهد شد.

 

🔹 مهندس مقتومی افزود: با توجه به وقوع سوانح مکرر در مقابل دوربرگردان‌های موجود در بلوار سردار سلیمانی مقرر گردید بریدگی‌های موجود در بلوار شهید سلیمانی ( حدفاصل میدان مادر تا میدان استاد نشید مراغه‌ای) مسدود گردد.

 

🔹 وی اظهار داشت: در خصوص جابجایی تیرهای برق حادثه ساز در سطح شهر مقرر گردید ریاست محترم اداره برق همکاری‌های لازم را با شهرداری داشته باشد.

 

🔹 شهردار مراغه گفت: بمنظور تسهیل در رفت و آمد رانندگان و شهروندانی که قصد دور زدن از میدان مادر را دارند مقرر گردید دوربرگردان استانداردی بعد از جایگاه CNG نرسیده به میدان مادر احداث گردد.

 

🔹 وی در ادامه افزود: با عنایت به فاصله کم میادین موجود در ورودی شهرک زیباشهر و میدان الغدیر مقرر شد دوربرگردان موجود در تقاطع خیابان رودکی به سبب حادثه ساز بودن مسدود گردد و رانندگان از میادین مربوطه تردد کنند.

 

🔹 شهردار مراغه در خاتمه تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی  و شفاف سازی برعهده دارند و اگر اطلاع رسانی به موقع ، کامل و دقیق صورت گیرد ، رسانه ها در حل بسیاری از مشکلات شهرستان مردم و مسئولین را یاری خواهند کرد.

  • نویسنده : حسام الدین بی مثل
  • منبع خبر : رصد مراغا