دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه مردم نباید به شایعات در جامعه دامن بزنند، گفت: اطلاع رسانی نادرست در خصوص برخی شایعات و بزرگنمایی آن به مصلحت جامعه نیست. مراغه -پایگاه اطلاع رسانی رصد علی دلداری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دادستانی و تشکیلات قضایی طبق قانون در […]

۸۱۶۹۵۲۳۸-۷۰۰۵۳۸۸۵

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه مردم نباید به شایعات در جامعه دامن بزنند، گفت: اطلاع رسانی نادرست در خصوص برخی شایعات و بزرگنمایی آن به مصلحت جامعه نیست.

مراغه -پایگاه اطلاع رسانی رصد علی دلداری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دادستانی و تشکیلات قضایی طبق قانون در خصوص پرونده های برخی فوت های مشکوک و جنایی، کشف مواد مخدر و وقوع جرایم خشن می تواند اطلاع رسانی کند تا هم سطح امنیت اجتماعی ارتقا یابد و هم هشدارهای لازم از طریق رسانه های جمعی به مردم ارایه شود.

وی، با اشاره به اینکه برخی موارد برای حفظ امنیت روانی مردم اطلاع رسانی نمی شود، اظهار کرد: وقایع و مواردی که موجب خدشه به آبروی افراد و خانواده ها می شود و برخی افراد در معرض خطر قرار می گیرند، اطلاع رسانی نمی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: اخبار مربوط به خودکشی ها که موجب افزایش مشکلات روحی و روانی برای خانواده افراد می شود، اطلاع رسانی نمی شود و موضوع خودکشی از نظر قانونی هیچ گونه وجه کیفری نداشته و پرونده آن سریعا بسته می شود.

دلداری، ادامه داد: برخی مردم موضوع خودکشی افراد را جنایی جلوه داده و اقدام به شایعه سازی می کنند که این امر آبروی خانواده فرد متوفی را به خطر می اندازد که مردم نباید به این مسایل دامن بزنند.

وی، یادآوری کرد: معمولا بافت و محیط مراغه طوری است که بیشتر افراد همدیگر را می شناشند بنابراین اطلاع رسانی در خصوص این پرونده ها موجب شناخته شدن فرد و آبرو ریزی خانواده وی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه وجود شایعات در هر جامعه ای انکار ناپذیر است، گفت: افرادی که موجب اشاعه و گسترش شایعه در جامعه شوند در صورت داشتن شاکی خصوصی، به اتهام نشر اکاذب و تشویش اذهان عمومی، محاکمه خواهند شد.

دلداری، افزود: در ماه های اخیر شایعه ای مبنی بر ضرب و شتم یک طلبه جوان و بستری شدن وی در بیمارستان و قتل دو کودک در مراغه پخش شد که در حد شایعه بوده و این موضوعات صحت ندارد.

انتهای پیام /*