مدیر جهاد کشاورزی مراغه از آغاز برداشت آلوچه (گوجه درختی) در این شهرستان خبر داد. مراغه – پایگاه خبری رصد محمد نریمانی، روز دوشنبه با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: اراضی زیر کشت این محصول در مراغه یک هزار و ۴۴۰ هکتار بوده که از این میزان یک […]

۸۱۶۹۶۶۴۱-۷۰۰۵۶۲۶۹

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از آغاز برداشت آلوچه (گوجه درختی) در این شهرستان خبر داد.

مراغه – پایگاه خبری رصد محمد نریمانی، روز دوشنبه با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: اراضی زیر کشت این محصول در مراغه یک هزار و ۴۴۰ هکتار بوده که از این میزان یک هزار و ۳۰۶ هکتار بارور است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری سرمازدگی به دو هزار و ۱۲۸ و تگرگ به ۸۴۰ هکتار از باغات زیرکشت این محصول خسارت زده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن آلوچه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه، میانگین برداشت این محصول در شرایط نرمال جوی را ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و گفت: به علت خسارت های ناشی از سرمازدگی و تگرگ، میانگین برداشت در سال جاری به طور متوسط به هفت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

نریمانی، ادامه داد: در این شهرستان ۳۲ رقم آلوچه کشت می شود که از این ارقام ۱۰ رقم شامل شلی آلچا (شلیل مراغه)، قره شلی، فنری شلی، شر شلی، گوجه سلطان، قطره طلا، سردرود، سید آلچاسی، ساری آلچا و زرآلچا، صادراتی است.

شهرستان مراغه حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به باغات اختصاص دارد.

مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام /