امام جمعه مراغه با اشاره به شهادت جمعی از هموطنان و مدافعان امنیت کشور در تحولات اخیر کشور اظهار کرد: باید در مقابل این همه شرارت قاطعانه برخورد کرد و مماشات با چنین شرارت هایی به هیچ وجه قابل قبول نیست .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی در دیدار با بسيجيان مراغه که به مناسبت هفته بسیج در دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به جریانات اخیر و شهادت بسيجيان و نیروی انتظامی به دستت اشرار مسلح یادآور شد : این حوادث نشان می دهد توطئه های دشمنان تمامی ندارد و با هر ابزاری بتوانند به جمهوری اسلامی ضربه خواهند زد .

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای حافظ امنیت بدون سلاح باعث بروز خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد گفت : باید فرماندهان و مسئولان امنیتی در این خصوص تجدید نظر کنند و حداقل بخشی از نیروهای حافظ امنیت کف میدان را مسلح کنند ، و الا هر روز شاهد برزو عملیات های تروریستی در کشور خواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه این میزان از مماشات نیز قابل قبول نیست افزود: تا کی باید شاهد شرارت برخی تعداد اندکی از اشرار در کشور بود ، مسئولان امنیت ملی و قوه قضائیه باید از خود قاطعیت نشان دهند و به این شرارت ها پایان بدهند .

وی اضافه کرد : امروز نیروهای مسلح ما مقتدرتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری است سیاست گذاران کشور به خصوص شورای امنیت ملی و قوه قضاییه باید سیاستی اتخاذ کنند و از توانایی های نیروهای مسلح در مقابله با اشرار و کسانی که امنیت کشور را به هم می‌زنند و بر کودک و بزرگ ما رحم نمی کنند استفاده کنند .

امام جمعه مراغه با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت : فکر ، دغدغه و آینده نگری امام راحل در تشکیل بسيج امروز علاوه بر ایران در اقصی نقاط دنیا به خصوص در کشورهای منطقه باعث شده است گروه های مقاومت بدون نیاز به پشتیبانی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کنند .

وی با اشاره به نقش نیروی مقاومت بسیج در جنگ تحمیلی افزود : اگر بسیج و نیروهای مردمی نبود سرنوشت جنگ به شکل دیگری رقم می خورد و دشمن ضربات جبران ناپذیری به انقلاب نوپای مردم ایران وارد می‌کرد.

وی تصریح کرد : اعتقاد به معاد و مبدا هستی و روحیه شهادت طلبی که در بسیج ریشه دوانده بود باعث شد جوانان و حتی نوجوانان به سمت جبهه هجوم بیاورند و دشمن بعثی را زمین گیر کنند .

وی خاطرنشان کرد : شخصیت نورانی امام عظیم الشان انقلاب اسلامی باعث تحول در جوانان شد و قلب های مردم را منقلب کرد و در نتیجه آن گاهی با یک اشاره ایشان جبهه ها مملو از رزمندگان اسلام می شد .

 

بسیج ریشه در تاریخ اسلام دارد

 

فرمانده سپاه مراغه نیز در ابتدای این دیدار گفت : سابقه تشکیل بسیج به دوران نبی مکرم اسلام بر می گردد و امام راحل به نوعی آن تفکر را احیا کرده است .

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری با اشاره به اینکه شعار برنامه های هفته بسیج امسال “بسیج پاره تن مردم” خواهد بود افزود : به امید خدا با اجرای برنامه های متنوع و پر محتوا در هفته بسیج سعی خواهیم کرد گوشه ای از خدمات بسیج را به مردم معرفی نماییم .

وی ضمن تشریح اهداف و رویکردهای برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در مراغه جهاد تبیین را اصلی‌ترین راهبرد این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

انتهای پیام /