رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: ۱۷۰ هزار و ۴۴۰ لاشه دام و طیور در سه ماه نخست امسال در این شهرستان از نظر بهداشتی بازرسی شد. علی پاشایی، روز سه شنبه گفت: این تعداد شامل ۱۶۱ هزار و ۱۵ قطعه لاشه طیور و ۹ هزار و ۴۲۵ لاشه دام است. وی اظهار کرد: در این […]

۸۱۶۸۹۳۸۵-۷۰۰۴۴۲۵۷

رییس شبکه دامپزشکی مراغه گفت: ۱۷۰ هزار و ۴۴۰ لاشه دام و طیور در سه ماه نخست امسال در این شهرستان از نظر بهداشتی بازرسی شد.

علی پاشایی، روز سه شنبه گفت: این تعداد شامل ۱۶۱ هزار و ۱۵ قطعه لاشه طیور و ۹ هزار و ۴۲۵ لاشه دام است.

وی اظهار کرد: در این مدت سه هزار و ۸۹۲ قطعه طیور غیربهداشتی به وزن شش هزار و ۶۷۴ کیلوگرم و ۱۶ لاشه دام ضبط و معدوم سازی و ۹۶۰ کیلوگرم لاشه دام اصلاح و ضبط موضعی شد.

رییس شبکه دامپزشکی مراغه ادامه داد: در این مدت ۲۶۶ مورد، از مراکز نگهداری، عرضه دام و فرآورده های دامی بازرسی بهداشتی شد که در نتیجه این اقدام ۲۱ مورد اخطار برای مراکز عرضه غیر بهداشتی صادر و یک هزار و ۲۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی امحا شد.

پاشایی، پنج مورد بازدید کارشناسی برای صدور یا تمدید پروانه دامداری، مرغداری و کارخانه های تولید فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور را از جمله فعالیت های ماموران این شبکه در سه ماه اول سال اعلام کرد.

وی، گفت: صدور گواهی حمل بهداشتی ۶۲۱ هزار و ۶۵۰ قطعه مرغ زنده و ۴۷ هزار و ۹۴۳ کندوی زنبور عسل از دیگر اقدامات این اداره است.

شهرستان مراغه با داشتن حدود ۹۱۲ هزار واحد دامی از قطب های مهم تولید دام و فرآورده های دامی در شمال غرب کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/