نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ارزش و بزرگی عید فطر برای هر شخص به اندازه تقوای کسب شده برای وی در ماه مبارک رمضان است. مراغه – پایگاه خبری رصد حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان، با […]

۸۱۶۸۷۰۳۳-۷۰۰۴۰۴۵۳

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ارزش و بزرگی عید فطر برای هر شخص به اندازه تقوای کسب شده برای وی در ماه مبارک رمضان است.

مراغه – پایگاه خبری رصد حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهرستان، با اشاره به اینکه این عید از بزرگترین اعیاد اسلامی بوده و خداوند آن را برای بندگان بعد از یک ماه عبادت قرار داده است، افزود: فطر، عید عبادت و بندگی مسلمانان در برابر خداوند بوده و صله ارحام و دیدار با والدین، بزرگان و اقوام در این عید، کاری پسندیده و بر انجام آن در آموزه های اسلامی تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات مال برای مومنان واجب است، اظهار کرد: مومنان و روزه داران باید در این روز بزرگ، زکات فطریه خود را بر اساس توانایی های مالی پرداخت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، ادامه داد: بخشش گناهان از فواید و اجر معنوی ماه رمضان بوده و الطاف الهی شامل حال مسلمانان و روزه دارانی است که در ماه پرفضیلت رمضان به عبادت خالصانه خداوند پرداختند.

وی گفت: در سایر ماه های سال نیز باید همانند ماه رمضان عطر خوش این ماه پرفضیلت را استشمام و در حال و هوای آن زندگی کرد.

وی یادآوری کرد: در روز عید فطر باید روز رستاخیز را که همگان در محضر خداوند یکتا حاضر خواهیم شد، مجسم کنیم.

در این آیین روزه داران مراغه پس از یک ماه عبادت و روزه داری نماز عید سعید فطر را در مسجد جامع و خیابان منتهی به آن اقامه کردند.

پخش شیرینی، شکلات و آجیل مشکل گشا در مسیر برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات به صندوق های کمیته امداد و بهزیستی مستقر در میادین و محل برگزاری نماز عید از جمله اقدام های روزه داران در این آیین بود.

انتهای پیام /