عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مذاکره ای که موجب تامین آرامش طرفین شود بدون شک قابل اعتماد است. آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: این مذاکرات از دولت های گذشته شروع شده بود اما در دولت تدبیر و امید […]

۸۱۶۸۶۶۸۸-۷۰۰۳۹۷۹۰

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مذاکره ای که موجب تامین آرامش طرفین شود بدون شک قابل اعتماد است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: این مذاکرات از دولت های گذشته شروع شده بود اما در دولت تدبیر و امید با افزایش سطح مذاکره کنندگان به بالاترین مقام های اجرایی سیاست خارجی گروه ۱ +۵ و اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی به نتیجه رسید.

وی، حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده و اعتماد داشتن و امانت دار خواندن آن ها را از مهمترین دلایل موفقیت این تیم عنوان کرد و گفت: با این توافق، ایران توانست افکار قدرت حاکم در جهان را از جنگ و تهدید نظامی به سوی تفکر، اندیشه و گفت و گو هدایت کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موفقیت در این نبرد دیپلماسی برای ایران و گروه ۱ + ۵ بدون شک دارای مزایای فراوانی از جمله تحقق آرامش روانی و روحی برای هر دو طرف بوده که هم اکنون زمنیه های این آرامش در بین کشورهای طرف مقابل مذاکره در حال ایجاد است.

آیت الله پورمحمدی، با اشاره به اینکه تحریم ها همیشه موجب هدر رفتن بیت المال و در بسیاری موارد موجب تضییع آن می شود، خاطرنشان کرد: دور زدن تحریم ها همیشه فضای مساعدی برای سودجویان ایجاد کرده بود که بتوانند به این بهانه، منافع شخصی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد از رعایت نشدن موارد مورد توافق از سوی گروه ۱+۵ نگران هستند، ادامه داد: اگر این اتفاق بیافتد بدون شک ایران همانند زمان قبل از مذاکره به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد.

آیت الله پورمحمدی، افزود: طبق نظر رییس جمهوری، ایران عهد شکنی نمی کند و اگر آن ها عهد شکنی کنند، جمهوری اسلامی نیز متقابلا عمل می کند.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا