ایاب ذهاب فرزند دلبندِ ، مدیر یکی از ادارات مراغه با خودروی دولتی سوژه ای بود که توسط باشگاه مخاطبان رصدمراغا به ما ارسال و بهانه ای برای تهیه گزارشی در این خصوص شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ خودروهای دولتی به عنوان اموال عمومی جامعه همواره برای استفاده عمومی و ارائه خدمت به مردم هستند که متاسفانه سال‌هاست در مراغه تبدیل به خودروی شخصی کارکنان ، مدیران و مدیران رده پایین و شبه مدیران تبدیل شده است به گونه‌ای که هر کدام از این اشخاص (از سطح راننده تا مدیر اداره) حداکثر استفاده شخصی از این خودروها را دارند.


تخلفات آشکار در این خصوص در سطح شهر کاملا مشهود است به طوری که  قریب به اکثر اوقات خصوصا شب‌ها شاهد جولان خودروهای اداری با همراه خانواده در سطح شهر هستیم و این مساله ، ریشه در ضعف نظارت و بی‌تفاوتی مدیران ارشد شهرستان در گذشته نسبت به این سوء استفاده ها دارد .

در سال‌های اخیر شاهد رواج این تخلف در سطح شهرستان بوده ایم ؛ به طوری که برخی حتی شب‌ها به همراه خانواده خود با خودروهای دولتی در مجالس و مراسم خصوصی دیده می‌شوند و در برخی موارد نیز خودروی بیت‌المال به عنوان سرویس مدرسه فرزندان مسئولان مورد استفاده قرار دارد.

لازم به ذکر است برخی مدیران در برخورد با چنین تخلفاتی الحق و الانصاف اغماض نمی کردند و به محض گزارش با مسئول و مدیر متخلف برخورد می کردند که انتظار می رود دولت فعلی نیز که با شعار انقلابی بر سر کار آمده به خصوص فرماندار مراغه با هرگونه سوءاستفاده از بیت المال به خصوص استفاده شخصی از خودروهای دولتی برخورد جدی داشته باشند .

برای برخورد با این نوع جرائم، قانون دست مجریان را باز گذاشته است و بر اساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی، استفاده اختصاصی از خودروهای دولتی در ساعات اداری و غیراداری جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی مکلف شده است در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال، به محض مشاهده افرادی که از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی یا سوار کردن اعضای خانواده خود اقدام کرده‌اند، ضمن توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ، متهم (راننده خودرو) را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند.

در این میان نوع برخورد مدیر ارشد شهرستان حائز اهمیت است و باید دید که با رویت چنین تصاویری از رسانه ها، با مدیران خاطی برخورد می کنند ؟ تا مسئولین متخلف به سادگی از امانات مردم استفاده شخصی نکنند .

انتهای پیام /