رییس اداره امور آب منطقه ای مراغه گفت: بی اعتنایی و توجه نکردن به هشدارهای این اداره در خصوص ممنوعیت شنا در سد علویان ، موجب غرق ۱۵ نفر در این سد از زمان احداث تا کنون شده است. عبدالله فرمانی، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه شنا کردن در دریاچه سد علویان و تمامی […]

۸۱۶۸۴۰۹۲-۷۰۰۳۵۶۰۲

رییس اداره امور آب منطقه ای مراغه گفت: بی اعتنایی و توجه نکردن به هشدارهای این اداره در خصوص ممنوعیت شنا در سد علویان ، موجب غرق ۱۵ نفر در این سد از زمان احداث تا کنون شده است.

عبدالله فرمانی، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه شنا کردن در دریاچه سد علویان و تمامی تاسیسات آبی این شهرستان ممنوع است، افزود: این تاسیسات فقط برای آبرسانی طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نبوده و خطر غرق شدن در آن ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: هر سال در فصل گرما تعدادی از مردم بویژه جوانان، بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های این اداره، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی می کنند که این امر با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.

رییس اداره امور آب منطقه ای مراغه ادامه داد: این اداره به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ ناشی از بی توجهی افراد به هشدارهای اعلام شده، اقدام به نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف سد و تاسیسات آبی متعلق به این اداره کرده است.

فرمانی، با اشاره به اینکه خاک حاشیه ای این سد و تاسیسات آبی از مقاومت کمی برخوردار بوده و همیشه لایه زیرین آن باتلاقی است، یادآوری کرد: اقدام به شنا در این مناطق، به علت باتلاقی بودن و دمای پایین خاک آن که موجب گرفتگی عضلات شنا کننده می شود، خطر غرق شدن را به همراه دارد.

وی گفت: با توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های صادره، مردم و جوانان از شنا کردن در این محل ها جدا خودداری کنند چرا که در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این اداره و واحدهای تابعه هیچ گونه مسوولیتی در این خصوص برعهده ندارد.

فرمانی، با تاکید بر اینکه تاسیسات آبی تنها برای آبرسانی طراحی و احداث شده، افزود: در صورت شنا در این مکان ها و غرق شدن افراد، دیه ای به ورثه شخص تعلق نمی گیرد.

سد علویان از نوع خاکی با هسته رسی در سه کیلومتری شمال مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده است. عملیات احداث این سد در سال ۶۹ آغاز و در سال ۷۴ به بهره برداری رسیده است.

طول تاج سد علویان ۹۳۵ متر و عرض آن ۱۰ متر بوده و ظرفیت گنجایش آن ۶۰ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام /*

منبع : ایرنا