به گرازش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ” نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود معلمان نهضتی، خرید خدمات و شیوه‌های متعدد بکارگیری نیروی انسانی در کنار معلمان دارای ردیف استخدامی، نشان‌دهنده بی‌عدالتی در ساختار آموزش و پرورش است و این ساختار باید اصلاح شود. «علی علیزاده» روز دوشنبه در آیین تجلیل از […]

نماینده مجلس: بی‌عدالتی‌ها در ساختار اداری آموزش و پرورش اصلاح شود

به گرازش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ” نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود معلمان نهضتی، خرید خدمات و شیوه‌های متعدد بکارگیری نیروی انسانی در کنار معلمان دارای ردیف استخدامی، نشان‌دهنده بی‌عدالتی در ساختار آموزش و پرورش است و این ساختار باید اصلاح شود.

«علی علیزاده» روز دوشنبه در آیین تجلیل از مدیران مدارسی که طی سال جاری در آموزش و پرورش مراغه به درجه بازنشستگی رسیده‌اند، افزود: معلمی که در بستر اصلی بی‌عدالتی قرار دارد، نمی‌تواند در عرصه تعلم و تربیت به خوبی ظاهر شود و بر همین اساس علاوه بر کمیسیون تخصصی خودم، بیشترین ورود را به مسائل آموزش و پرورش داشتم و در جلسه‌های کمیسیون آموزش نیز حضور یافته‌ام.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلمان بر گردن تک‌تک اعضای جامعه حق دارند و شان و منزلت آنان باید حفط شود تا به دنبال شغل دوم و سوم نباشند.

وی عشق و علاقه را از عوامل تحمل شرایط سخت معلمی خواند و اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار تاکید بر ساماندهی تدریجی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، در رتبه‌بندی معلمان نیز پیشگام بوده‌اند، اما این وزارتخانه برآورد درستی از نیروهای خودش نداشت و به همین دلیل تصویب رتبه‌بندی با تاخیر مواجه شد.

وی تصویب لایحه همسان‌سازی، ساماندهی نیروهای نهضتی و موارد دیگر را از جمله اقدامات ارزشمند نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مشکل اساسی در ساختار آموزش و پرورش دقیق نبودن آمارهاست.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش باید این عزم وجود داشته باشد که ساختارش را اصلاح کند و برای تحقق آن، سیستم شایسته‌سالاری باید در این وزارتخانه حاکم شود.

نماینده مجلس: بی‌عدالتی‌ها در ساختار اداری آموزش و پرورش اصلاح شود

 

آموزش و پرورش دوره سختی را می‌گذراند

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش این روزها دوره سختی را پشت سر می‌گذارد و معلمان امیدوار هستند تا مطالبه های به حق خود را دریافت کنند

حسین اکبریان افزود: ساختار نظام جمهوری اسلامی بر حسب آرمان‌های انسانی و اسلامی پایه‌ریزی شده، لذا کرامت معلم نیز در چنین نظامی بالاست.

وی با بیان اینکه قلم علما شانیت ویژه دارد، اضافه کرد: اگر امروز به خون شهید نمی‌توان قیمت گذاشت، به قلم و علم نیز نمی‌توان قیمت گذاشت و بر همین اساس در شأن انقلاب اسلامی نیست که معلمان با مشکلات مالی مواجه باشند.

وی با تاکید بر اینکه الگوی تکریم و ارزش گذاری به معلم و علم را نباید از دیگر کشورها بگیریم، اظهار داشت: ما باید خودمان الگو باشیم زیرا در احادیث و قرآن کریم به وفور بر اهمیت علم و دانش تاکید شده است.

وی اضافه کرد: شأن و جایگاه معلم باید ارتقا یابد و این مهم عنایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجماع آنان برای حمایت از شان معلم را می‌طلبد.

اکبریان از پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در بخش خرید خدمات آموزشی، وضعیت استخدامی نهضتی‌ها و راه‌اندازی مراکز خیریه و نیکوکاری برای احداث مدارس خیرساز در شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: معلم و شأن او، شغل نیست و در حوزه سیاستگذاری نباید در شان شاغل به معلم نگاه شود.

در این آیین که در تالار شهید بهشتی مراغه و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی شهرستان برگزار شد، ۳۱ مدیر بازنشسته مدارس این شهرستان از جمله «داوود پورصادق»، «بهمن حسن‌زاده»، «سعید دوست‌احدی»، «فریبا اژدرپور»، «مهناز اسدی‌دوست» و «زهرا کتابچی» مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است اکنون حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز و سه‌هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.