به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : شهردار مراغه با اشاره به روند پیشرفت طرح‌های زیرساختی بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: حمایت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری از بخش سلامت، حرکتی برای تحقق شهر سالم است. محمد مقتومی روز سه شنبه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری از طرح های […]

حمایت شهرداری از بخش سلامت در راستای تحقق شهر سالم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : شهردار مراغه با اشاره به روند پیشرفت طرح‌های زیرساختی بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: حمایت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری از بخش سلامت، حرکتی برای تحقق شهر سالم است.

محمد مقتومی روز سه شنبه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری از طرح های بخش سلامت مراغه افزود: در این راستا، مجموعه شهرداری از بسترسازی برای توسعه امکانات بهداشتی و درمانی و در قالب طرح های دانشکده علوم پزشکی مراغه در سطح شهر حمایت می کند.

وی ادامه داد: حمایت از این بخش رویکردی اساسی در برنامه های مجموعه مدیریت شهری و حمایت از سلامت حمایت از جامعه سالم و خوب زیستن شهروندان است.

وی اضافه کرد:  شهرداری در کنار مجموعه وظایف عمرانی، مسئولیت فرهنگی و اجتماعی هم دارد و از این رو ارتباط نزدیک بین دانشکده علوم پزشکی و شهرداری حائز اهمیت و راهبردی است.

وی گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مراغه با تعیین تکلیف اراضی و فضاهای عمومی با کاربری بهداشتی و درمانی، گام های موثری برای توسعه زیرساخت های بخش سلامت به ویژه در مناطق حاشیه شهری برمی دارند.

شهردار مراغه با اشاره به تلاش های کادر درمانی و کارکنان بخش بهداشت و درمان این شهرستان در ایام کرونایی افزود:  شهرداری بر اساس رسالت ذاتی خود آماده هرگونه همکاری جهت پیشبرد اهداف توسعه شهر و رفع مشکلات در حوزه بهداشت و درمان است.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این بازدید با اشاره به روند مناسب تکمیل پروژه های درمانی این شهرستان گفت: احداث این تعداد پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان قابل تحسین و مثال زدنی است.

ناصر رحمتی افزود: در این چند سال با وجود مشکلات اقتصادی کشور، دانشکده علوم پزشکی این شهرستان با پیگیری های بسیار توانسته تعداد قابل توجهی طرح های درمانی را به صورت همزمان در این شهرستان اجرا کند.

وی با اشاره به احداث بیمارستان خصوصی خواجه نصیر این شهرستان ادامه داد: با بهره برداری از این طرح نیاز درمانی منطقه جنوب آذربایجان شرقی برطرف شده و گام مهمی برای تبدیل مراغه به عنوان قطب درمانی منطقه برداشته می شود.

وی اضافه کرد: با معرفی مراغه به عنوان قطب درمانی، مردم این منطقه از مزایای آن بهره مند می شوند و توریست درمانی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در توسعه و آبادانی آن نقش اساسی خواهد داشت.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مراغه آماده هرگونه همکاری در حوزه بهداشت و درمان و تامین زیرساخت ها و بستر مناسب برای توسعه این بخش است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز  گفت: ایجاد فضای همدلی و اتحاد در شرایط کنونی، موجب حرکت به سمت اهداف مشترک توسعه شهری و به ویژه در زمینه بهداشت و درمان برای صیانت از سلامت شهروندان خواهد بود.

اصغر تنومند افزود:  با وجود وضعیت بحرانی شیوع بیماری کرونا، توانسته ایم با مدیریت مناسب علاوه بر تداوم خدمات دهی در سایر بخش ها و پذیرش بیماران کرونایی، در زمینه به ثمر رساندن پروژه های عمرانی اقدامات موثری انجام دهیم و پروژه های عمرانی ما پیشرفت قابل توجهی داشته اند.